וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סירי וגוגל נאו מאפשרות לפרוץ לנייד מרחוק באמצעות האוזניות

אילן גלר

21.10.2015 / 7:32

הסוכנות הצרפתית להגנה על מערכות מידע חשפה שיטה מתוחכמת במיוחד להשתלט על ניידים ממרחק ומבלי להשאיר עקבות. כל עוד העוזרות הדיגיטליות ניתנות לשליטה ממסך הנעילה ואוזניות מחוברות לנייד, ניתן לשדר פקודות כמו שליחת מסרון, פתיחת הדפדפן ועוד

יוטיוב

סירי וגוגל נאו, העוזרות האישיות הדיגיטליות של אפל וגוגל, מבטיחות אומנם לשפר את חיינו במענה מידי לפקודות קוליות, אך גם חושפות אותנו לסיכוני אבטחה מדאיגים, הרבה מעבר לנדרש. הסוכנות הצרפתית להגנה על מערכות מידע חשפה לאחרונה פרצה חמורה במיוחד, המאפשרת להפעיל מכשיר סמארטפון מרחוק מבלי שהמשתמש יהיה מודע לכך כלל.

תהליך הפריצה מתוחכם למדי: הצוות של הסוכנות הצליח להפוך אוזניות המחוברות למכשיר לאנטנות אלחוטיות, ואז להעביר דרך האנטנה תשדורות להפעלת המכשיר באמצעות פקודות לסירי או גוגל נאו. פקודות אלו כוללות משלוח הודעות SMS, שיחות למספרים בתשלום, או פתיחת הדפדפן המותקן במכשיר.

הסמארטפון שאליו פורצים לא חייב להיות אפילו בטווח ראייה, שכן האנטנה המאולתרת יכולה לפעול למרחק של עשרות מטרים. את כל הציוד הנדרש ניתן להכניס לתיק גב סטנדרטי, כך שאיש לא יחשוד בדבר. הסוכנות הצרפתית מסרה את הפרטים המדויקים לאפל וגוגל שללא ספק עובדות כעת על פתרון, אך זה עשוי להגיע רק בעדכון הבא למערכת ההפעלה ובינתיים מאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם נותרים חשופים.

השתלטות על סירי וגוגל נאו דרך האוזניות. ShutterStock
עוזרת לכולם, לא רק לבעל המכשיר./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully