וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקציה של פייסבוק זוללת סוללה - כי היא ממשיכה לעקוב אחריכם

אילן גלר

19.10.2015 / 6:38

אחד הפיצ'רים המדליקים במערכת ההפעלה החדשה של אפל, iOS 9, מאפשר לכם כמה שימוש עושה כל אפליקציה בסוללה, ובזכות הפיצ'ר הזה התברר שפייסבוק ממשיכה לאסוף נתוני מיקום על כל המשתמשים, גם אם הם כיבו את אפשרות העבודה ברקע כשהאפליקציה מכובה

אילוסטרציה. ShutterStock
זה כתוב בתקנון, ברור שקראנו./ShutterStock

מאט גיליגן, יזם בתחום ההיי-טק, פרסם לפני כמה ימים מאמר שהצליח להסעיר את הרשת. לדבריו, הוא הופתע לגלות שהאפליקציה הרשמית של פייסבוק, המותקנת במכשירו, זוללת מידי יום כ-15 אחוזים מזמן הסוללה, למרות שכיבה את אופציית העבודה ברקע (Background Updates) מתפריט ההגדרות של המכשיר.

מומחי אבטחה, שבדקו את הנושא, הגיעו תוך זמן קצר להסבר פשוט אבל לא משביע רצון לתעלומה: האפליקציה של פייסבוק אכן לא מתעדכנת ברקע, אם מכבים אפשרות זו, אך היא מוסיפה לדווח לרשת על מיקומכם המדויק - שכן זו הגדרה נפרדת המופיעה במקום אחר. הפעלת אנטנת ה-GPS ומשלוח הנתונים הם אלו שגורמים לזלילת הסוללה, שלא לדבר על החדירה האפשרית לפרטיות המשתמש.

אם אתם רוצים לנטרל לחלוטין את פעילותה של אפליקציית פייסבוק, כשאינכם מפעילים אותה, היכנסו לתפריט הגדרות המיקום (Location), שם תמצאו את האפליקציה ברשימה ותוכלו לאסור עליה לאסוף פרטי GPS. באשר להפרטת הפרטיות, בפייסבוק טוענים כי בתנאי השימוש מוצהר במפורש כי האפליקציה תאסוף נתונים אלו. הרי ידוע שכל משתמש, שמאשר את תנאי השימוש, קורא כל מילה בתקנון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממשיך לזלול סוללה גם אחרי כיבוי אפשרות העבודה ברקע./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully