וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון תובעת גולשים במאבק נגד הביקורות המזויפות

אילן גלר

20.10.2015 / 10:12

1,144 משתמשים באתר הקניות המקוון הפופולרי קיבלו מכתבי תביעה לאחר שנחשדו במכירת ביקורות. הם אמנם רק חלק קטן מהמבקרים בתשלום אבל התקווה היא שרבים ירתעו ויחדלו ממעשיהם

אמזון. ShutterStock
תובעים קצת בתקווה להפחיד את השאר./ShutterStock

ענקית המסחר המקוון אמזון הכריזה על מהלך תקיף במיוחד כנגד ביקורות מזויפות המתפרסמות בעמודי המוצרים באתר. הביקורות שהחברה מטווחת נכתבות על ידי משתמשים שלרוב כלל לא התנסו במוצר אותו הם סקרו, וייתכן שאף קיבלו תשלום מהיצרנית או המוכר על מנת לשבח אותו. בחלק מהמקרים מי ששילם הם דווקא המתחרים, שביקשו להשמיץ ולפגוע בדירוג ביקורות הגולשים.

המענה של אמאזון לתופעה הזו הוא 1,144 כתבי תביעה שהוגשו כנגד אנשים בהם החברה חושדת כמפרסמי הביקורות המזויפות. פרטיהם הגיעו הודות לאתר Fiverr (שאגב הוקם ומנוהל על ידי סטארט-אפ ישראלי), המשמש עבורם כבמה בעזרתה הם מציעים את שירותיהם. אמאזון דורשת מ-Fiverr לחשוף את שמותיהם המלאים, בקשה שהאתר אכן נענה לה במקרים דומים בעבר.

חשוב לציין שביקורות אותנטיות הן חלק קריטי בתהליך הרכישה. כשגולשים מתלבטים בין מוצרים שונים, ביקורות משבחות לרוב עשויות להטות את הכף - בעיקר כשהתחרות צמודה. כל ביקורת כזו נמכרה באתר פייבר בחמישה דולרים, כך שמבחינת עלות/תועלת מדובר בדיל משתלם במיוחד למוכרים וליצרנים.

האם אכן יגרום המהלך הזה לחיסול הביקורות המזויפות באמזון? סביר להניח שלא מאחר וכמות הגולשים שנתבעו (1,144 כאמור) היא רק טיפה בים לעומת היקפי התופעה אבל המהלך הזה לכל הפחות יצור הרתעה מסוימת שתגרום לחלק מהעוסקים בתחום לחפש פרנסה אחרת, במקום להסתכן בהסתבכות עם אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות והמצליחות בעולם. או לפחות להבין שמה שהם עושים לא מוסרי ולא חוקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully