וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם אחר: התמונות הזוכות בתחרות הצילום המיקרוסקופי של ניקון

אילן גלר

25.10.2015 / 6:05

כמדי שנה, גם הפעם יצרנית ציוד הצילום אספה את הצילומים שנשלחו אליה מכל העולם ובחרה את הטובות, המדויקות והמרשימות ביותר. במקום הראשון: תקריב מדהים של עיני דבורה, המכוסות באבקת פרחים

התמונה הזוכה

יצרנית ציוד הצילום ניקון עורכת מדי שנה תחרות המוקדשת לז'אנר תיעודי שעדיין מצריך ציוד יקר ומקצועי יותר מסמארטפון - תמונות מיקרוסקופיות. הכוונה היא לתצלומי תקריב קיצוניים של אובייקטים זעירים במיוחד, ובפועל מדובר על עולם שלם שביום-יום אנו לחלוטין לא חשופים אליו למרות שהוא נמצא בכל מקום סביבנו.

התמונה הזוכה השנה היא תצלום מדהים של עיני דבורה, המכוסות באבקת פרחים. במקום השני, צילום תקריב מעי גס של עכבר - שנראה יותר כמו נוף בכוכב לכת זר. בין יתר הזוכים תמצאו תמונה של חסילון (שרימפ) המוגדלת פי 25 ומעניקה ליצור הזעיר מראה מפלצתי, כוכב-ים המצולם בפירוט שכמותו עוד לא ראיתם, ומיני חרקים, פרחים ואיברי גוף אחרים.

"בכל שנה אנחנו נדהמים מהאיכות והכמות המדהימה של הצילומים המיקרוסקופיים שנשלחים אלינו מכל רחבי העולם", מעיד מנהל התקשורת של ניקון, אריק פלם. ובהחלט יש לו סיבה להתרשם; כל צילום המשתתף בתחרות הוא פרויקט שלם, שהושקעו בו ימים ארוכים, אם לא שבועות, בתכנונו - ושעות רבות בצילום בפועל. לא קל בכלל ליצור תמונות תקריב מפורטות וברורות כאלה, וגם להעניק להן אופי אמנותי כך שלא נדרש תואר בביולוגיה על מנת ליהנות מהן.

מקום 2

מקום 3

מקום 4

מקום 5

מקום 6

מקום 7

מקום 8

מקום 9

מקום 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully