וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים עבודה? כמה כללים בסיסיים לשיפוץ פרופיל הפייסבוק

אילן גלר

23.10.2015 / 4:21

פוסטים עילגים, דעות קיצוניות, פחות מדי פרטים מזהים ועוד כל מני תופעות שניתן לראות אצל רבים בפייסבוק עלולים לגרום למעסיק הפוטנציאלי לוותר עליכם ולעבור למועמד הבא. הפרופיל שלכם מספר הרבה, כך תדאגו שהוא יספר רק דברים טובים עליכם

פייסבוק. ShutterStock
כמה כללי אצבע בסיסיים./ShutterStock

חשבון הפייסבוק שלכם, כפי שרובכם בוודאי יודעים, עשוי לשמש לעתים קרובות מעסיקים פוטנציאליים המנסים להעריך את כישוריכם. במשרות הנוגעות ליצירת תוכן נוכחות חיובית בפייסבוק היא כמעט עניין מובן מאליו, אבל האמת היא שחשבון מוצלח עשוי לסייע כמעט בכל תחום - ועוד יותר מזה, פרופיל המעיד על אישיות מפוקפקת יגרום למעסיקים רבים לוותר עליכם.

אז מה יכול לגרום לחשבון שלכם להיראות טוב יותר? בראש ובראשונה, כתיבה "נקייה", ללא שגיאות כתיב בוטות או קללות, היא תמיד רעיון מצוין. גם תמונת הפרופיל שלכם חייבת להיראות מקצועית - כולם יכולים לראות אותה, גם אם הפרופיל שלכם חסום למי שאינו חבר. בתחומים טכנולוגיים, ישמחו לראות שאתם משתמשים בפייסבוק באופן תקין, כלומר לא מפרסמים בפומבי פניות שאמורות להיות אישיות, לא מציפים את העמוד בתכנים מסחריים מיותרים, לא נופלים בפח במיני מסרים ויראליים מטופשים או עושים לייקים לתחרויות מפוקפקות.

הפרופיל של דארת' ויידר. פייסבוק, צילום מסך
פרופיל כזה, לדוגמה, לא אטרקטיבי במיוחד למעסיקים./צילום מסך, פייסבוק

חשבון פייסבוק שיגרום למעסיקים לברוח הוא כזה המתנהל בצורה הפוכה מכל הכללים הללו: הוא מלא בפוסטים הכתובים בשפה עילגת, תמונות אלימות או חושפניות בחוסר טעם, או התלהבות מתופעות הנתפסות כשליליות כמו סמים ואלכוהול. אם יש לכם דעות פוליטיות קיצוניות לכאן או לכאן, מוטב שתשמרו אותן לעצמכם. זה אומנם לא תורם לחופש הביטוי, אך המציאות מוכיחה שסביר יותר כי התבטאויות כאלו יעצבנו אחרים, יותר מאשר יגרמו להם להתאהב בכם.

כלל נוסף, שנכון תמיד ובמיוחד בפייסבוק, הוא שמעסיקים לא רוצים לשמוע אתכם משמיצים חברות קודמות שעבדתם בהן. זה יגרום להם לחשוד בלויאליות שלכם למקום העבודה ולתהות מה תכתבו בפייסבוק כשתעזבו בפעם הבאה?

הגדרות הפרטיות של פייסבוק מאפשרות לכם לבחור בקלות יחסית מה ברצונכם לשתף עם כל הגולשים ברשת, ומה מיועד רק לחברים הקרובים. האם חשבון פרטי וחסום יגרום למעסיקים לחשוד שיש לכם מה להסתיר? תלוי באיזה תחום אתם רוצים לעבוד. בתחומי השיווק, המכירות ויחסי הציבור, פרופיל הפייסבוק עשוי בהחלט לשמש ככרטיס הביקור שלכם, ופרופיל חסום עלול לגרום למעסיק לעבור למועמד הבא. בתחומים אחרים אפשר בהחלט לשמור על פרופיל אישי יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully