וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת היוצרים נגד יוטיוב רד: "יעזור לעשירים להתעשר"

אילן גלר

26.10.2015 / 5:49

שירות הפרימיום החדש בתשלום, שמציעה גוגל לגולשי יוטיוב, אולי יהפוך את חוויית השימוש לטובה יותר (ואת הארנק למעט קל יותר) אבל עלולה לפגוע בעושר של התכנים ולדחוק יוצרים רבים החוצה

יוטיוב רד. אתר רשמי
מי ירוויח מהשירות - גוגל, היוצרים או הגולשים?/אתר רשמי

לאחר שהציע מיום היווסדו צפייה חינמית לחלוטין בסרטוני וידאו, יעבור בסוף החודש הנוכחי אתר השיתוף יוטיוב מהפכה לא קטנה: לצד הצפייה החינמית (שאליה מתלוות פרסומות), ימכור האתר חבילת מנוי בתשלום בשם "יוטיוב רד" הכוללת תכני פרמיום בלעדיים. מה בדיוק זה אומר לגבי עתידו של האתר? לדעת יוצרים רבים ומוכרים - זהו סופו של יוטיוב כפי שאנו מכירים אותו.

עם היוודע פרטי תכנית המנויים (9.99 לחודש) פרצה מחאה סביב דרישתה של גוגל מכל היוצרים באתר לחתום על ההסכם החדש, המסדיר את הצפייה בתכנים שהם כבר העלו בעבור מנויי יוטיוב רד. בגוגל מבטיחים לחלוק ברווחים, אך ההסכם החדש אינו כולל פרטים לגבי החלוקה המדויקת. ומה לגבי יוצרים שלא מוכנים להצטרף? כנגדם תופעל סנקציה מפתיעה בחריפותה: סרטוני הווידאו שלהם יוגדרו כ-"פרטיים", כך שאיש מלבדם לא יוכל לראות אותם.

"זה מה שאנחנו יודעים בינתיים על השירות הזה: יש לו שם נוראי, הוא יעזור לעשירים להיות עשירים יותר, ואיש לא יודע מה המשמעות שלו לגבי הרוב המוחלט של היוצרים", כך כתב היוטיובר JesseCox לו כמעט מיליון עוקבים ביוטיוב. חששות עולים גם לגבי אופי השירות ממנו יהנו משתמשים שיעדיפו לא לשלם. האם אלו יאלצו בקרוב לסבול כמות גדולה עוד יותר של פרסומות? בגוגל טוענים שלא - אך לכמה זמן יוכלו להתחייב לכך?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully