וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונספט גאוני: הביקיני שמנקה את הים מזיהום

אילן גלר

1.11.2015 / 4:54

אם אתם הייתם מפתחים ספוג חדשני שסופח לכלכוך מהים, איך הייתם משכנעים אנשים להכניס אותו למים? הפיתרון של החוקרים מאוניברסיטת קליפורניה הוא כנראה אחד החכמים והיעילים: "טכנולוגיה לבישה יכולה להיות הדבר הגדול הבא במאבק כנגד נזקי האנושות בים"

וימאו

במסגרת משימתו לנקות את האוקיינוסים המזוהמים של העולם, הצליח חוקרים באוניברסיטת קליפורניה לפתח מעין ספוג מלאכותי המיוצר על ידי מדפסת תלת-ממדית ומסוגל לספוג כמות אדירה של זיהומים זעירים. מיד לאחר מכן ניסו אנשי הצוות לחשוב על דרך שבה יגרמו לאנשים רבים לטבול את הספוג בים ועלו על פתרון גאוני - ביקיני!

בשיתוף פעולה עם פירמה מקומית לעיצוב בגדי ים, פותח הקונספט שלפניכם - ביקיני משני חלקים בעיצובים אופנתיים למדי, העשוי כולו מהספוג האקולוגי. במהלך הרחצה מטהר הספוג את המים, ולמרבה המזל הזיהום שנצבר בו אינו אמור לגרום כל נזק לעור. לאחר כמה שימושים, יש לשלוח את הביקיני בחזרה ליצרן שידאג להיפטר מהם בצורה מסודרת.

"אנו מאמינים שטכנולוגיה לבישה יכולה להיות הדבר הגדול הבא במאבק כנגד נזקי האנושות בים", מצהירים מפתחי הביקיני, שמבטיחים כי ניתן יהיה לייצר את בגד הים במחיר נמוך במיוחד. כדאי מאוד שזה אכן יהיה כך, שכן כפי שכבר הבנתם מדובר בבגד חד-פעמי שלא ניתן לכבס. האם יוכל להפוך בכל זאת ללהיט? את זה נדע אולי בשנה הבאה, אם וכאשר הקונספט הטכנולוגי יהפוך למוצר מסחרי של ממש.

ביקיני נגד זיהום. צילום מסך
אחרי כמה שימושים מחזירים לחברה לניקוי./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully