וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-20 אלף ישראלים הגישו הלילה תביעה ייצוגית נגד פייסבוק בגין הסתה

27.10.2015 / 0:08

במהלך השבוע האחרון גייס ארגון "שורת הדין" אלפי ישראלים שחתמו על התביעה נגד חברת פייסבוק העולמית. הם קוראים לבית המשפט בניו יורק לחייב את הרשת החברתית לחסום את כל עמודי ההסתה הפלסטיניים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון "שורת הדין" הגיש הלילה (שעון ישראל) בבית המשפט בניו-יורק תביעה בשמם של כ-20 אלף ישראלים נגד פייסבוק בגין הסתה ועידוד אלימות כנגד ישראלים, בעקבות גל הטרור האחרון. לכתב התביעה צורפו עשרות דוגמאות של דפי פייסבוק, הקוראים להרג ישראלים ויהודים, המשלהבים את הגולשים לצאת למסעות פיגועים. בנוסף הוצגו סרטוני הסתה לביצוע פיגועים, הוראות למחבלים "כיצד לבצע פיגוע" והכול באין מפריע ברשת החברתית.

דוגמאות נוספות שיוצגו לבית המשפט היא הודעה של מחבל שיצא לפיגוע דריסה ודקירה בירושלים; המחבל התוודה בפייסבוק כי הוא מתכוון לבצע את הפיגוע. מחבל נוסף כתב: "אני רוצה להפוך לשהיד" ויצא, זמן קצר לאחר מכן, לדקור יהודים. המחבל, מוהנד חלבי, בן 19, פרסם בדף הפייסבוק שלו פוסט לפיו האינתיפאדה השלישית פרצה, ועל כך שהמלחמה כעת היא על מסגד אל-אקצא. יום לאחר מכן, רצח חלבי בדקירות את אהרון בניטה והרב נחמיה לביא. אלה, כידוע לישראלים רבים, הם דוגמאות בודדות משלל הדוגמאות הקיימות בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות גל הטרור, פתח ארגון "שורת הדין", העוסק במלחמה משפטית נגד הטרור, במהלך חסר תקדים: בשבוע האחרון הצליח הארגון לגייס כ-20 אלף ישראלים לתביעה ההמונית נגד פייסבוק העולמית תחת הכותרת: "תובעים את פייסבוק - מנתקים את הטרור".

בארגון מצפים שבית המשפט יוציא צו מניעה כנגד פייסבוק, תוך חיוב הרשת החברתית לקחת אחריות ולהביא לסגירת כל דפי ההסתה וזאת תוך ניטור המסיתים וחסימתם. לטענת התובעים, מתקפת הפיגועים מהחודש האחרון מושפעת רבות מהמדיות החברתיות השונות, ובאופן מיוחד על ידי פרסומים של פלסטינים ברשת הפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי כתב התביעה, התובעים "חיים במוקד הכוונות של השתוללות טרור רצחנית, המשתמשת בסכינים, גרזנים, מברגים, מכוניות ובקבוקי תבערה, של רוצחים התוקפים את קרבנותיהם אך ורק על רקע היותם יהודים. אצל רבים מן הרוצחים הללו טופחה המוטיבציה לבצע את פשעיהם המתועבים באמצעות הסתה לרצח, אותה הם קוראים בפייסבוק מפיהם של מנהיגים דמגוגים ומסיתים המטיפים לחסידיהם 'לשחוט את היהודים', לצד הדרכות בדבר האופן המוצלח ביותר לעשות זאת, כולל תרשימים אנטומיים המראים את המקומות הטובים ביותר לדקירה".

בתביעה נכתב גם כי על פייסבוק חלה חובה חוקית ומוסרית לפקח ולהגביל את ההסתה הגזענית הקוראת לאלימות נגד יהודים, למרות שמנהליו מסרבים לעשות כן, בטענה שלא מוטל עליהם למתן את התכנים המופיעים בדפי המשתמשים באתר. לפייסבוק אמנם כללים מטעמם בדבר איסור על פרסום תכנים מסוימים, אולם לטענת התובעים, אלו אינם מספיקים על מנת לחסום את ההסתה המדוברת, ומלבד זאת - הם אינם נאכפים כראוי על ידי החברה. רק לאחר דיווחים חוזרים ונשנים של ישראלים - פייסבוק חסם חלק מן הפרסומים הקיצוניים והרצחניים ביותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי התובעים, פייסבוק משתמשת באלגוריתמים מתוחכמים על מנת להציג פרסומים מותאמים אישית לגולשים ולכן יש לה את היכולת לפקח על פרסומים קיצוניים המסיתים לאלימות; על האתר, לפי התובעים, להשתמש באלגוריתמים המתוחכמים על מנת לאתר את דפיהם של המחבלים והמסיתים המעודדים לביצוע פיגועי דקירה בכל רחבי הארץ, ואלו המסיתים ומעודדים אותם.

"בשבוע האחרון היינו עסוקים בגיוס אזרחים שהסכימו לקחת חלק בתביעה", אמרה עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, יושבת ראש ארגון "שורת הדין". "לשמחתנו גילינו שעוד רבים מהישראלים חושבים שהרשת החברתית לא נקפה אצבע על מנת לעצור את ההסתה ברשת. תוך שבוע התגייסו לתביעה כ-20 אלף ישראלים; זה מספר עצום המוכיח שלכל ישראלי שיושב כעת בבית יש מה לעשות כנגד הטרור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully