וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגשם הגיע: האם הסמארטפון שלכם חסין למים? בדקו

27.10.2015 / 12:16

אם בעבר כל מפגש אקראי עם נוזל היה עלול להשבית את הנייד, כיום היצרניות דואגות שלסמארטפונים שלהן תהיה עמידות מסוימת לרטיבות. חלק מהמכשירים מתהדרים בדירוג רשמי ואחרים פשוט עברו לא מעט מבחני התעללות ברשת

סלפי בגשם. ShutterStock
הסמארטפונים של היום לא מפחדים כבר מגשם./ShutterStock

הכן סמארטפונך לחורף: המראה הרטוב יכול להיות יופי של לוק, אבל הוא פחות עובד כשמדובר במכשירים אלקטרוניים, שפחות מסתדרים עם משקעים ולחות. הממטרים שהכניסו את כל המדינה לכוננות אתמול מהווים תזכורת נוספת לתלות שלנו בטכנולוגיה ובפרט בטלפונים החכמים שלנו, שלא מעט מהם מתהדרים כיום ביכולת לשרוד מפגש רטוב במיוחד.

תכונת העמידות במים נמדדת ב-IP (לא כתובת האינטרנט שקיבלתם מהספק) - Ingress Protection, מונח המציין את מידת יכולת המכשיר לעמוד בפני נוזלים לאורך זמן. הטלפונים הבאים ימשיכו לתפקד גם אחרי יום גשום במיוחד, ואפילו אם הם נפלו לאסלה, למשל.

חשוב לזכור שגם כיום אף יצרן לא ממליץ לצאת עם הסמארטפון לשחייה ממושכת או לצלם בוק סלפי באמבטיה, ללא קייס המכסה גם את הפתחים השונים, שהופך את המכשיר לעמיד בפני מים לחלוטין. בנוסף חשוב לזכור שנזקי רטיבות ולחות באים לידי ביטוי גם בקורוזיה ושחיקה של רכיבים כך שגם אם המכשיר ממשיך לעבוד, לא בטוח שלא נגרם לו כל נזק.

iPhone 6S / 6S Plus

מכשיר הדגל החדש של אפל אינו מתהדר בדירוג IP כלל, מה שלא מנע מהחברה לשדרגו באופן מהותי מבחינת עמידות למים ביחס לקודמיו. ה-6S ואחיו המשודרג ה-6S פלוס כוללים שכבת דבק המחברת בין הפאנל הקדמי והאחורי, ומהווה מחסום בפני נוזלים. בבדיקות הוא עושה רושם של נייד חסין לממטרים כבדים. למרות שלא כל הבדיקות אמינות וחלקן דווקא לא מנבאות לאייפון חיים ארוכים במים, נראה שאת הסופות הישראליות הוא ישרוד בקלות.

בבדיקה הזו כל האייפונים שבקו במים אבל חלקם הציגו עמידות מרשימה למשך כמה שניות

LG

גם מכשירי LG אינם כוללים באופן רשמי דירוג IP המעיד על מידת חסינותם לאבק ולנוזלים, אך בבדיקות שנערכו שרדו ה-G3 וה-G4 באופן מרשים שעתיים של שהייה תחת מים, כך שמעט גשם לא צפוי להכאיב להם. מכשיר ה-V10 לא כולל דירוג IP רשמי, אך ניתן להניח שכאשר הוא יגיע הוא יהיה מוגן לפחות באותה המידה.

Huawei

מכשירי ה-Mate S וה-P8 של היצרנית הסינית הפופולרית גם אינם חסינים למים באופן רשמי, אך החברה מעידה כי מכשיריה כוללים ציפוי-ננו המעניק להם בכל זאת הגנה בפני רטיבות, כולל בגשם כבד. ה-Huawei Honor 3 הוא אמנם מכשיר ותיק יותר אך זול יותר ממקביליו העמידים למים, ומתהדר בדירוג אנטי רטיבות IP57, המאפשר לו לשרוד כחצי שעה במים רדודים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יחזיק מעמד בגשם. וואווי P8./מערכת וואלה!, צילום מסך

Google Nexus

הנקסוס 6 רשמית חסין בפני השפרצות, כלומר יעמוד יפה בתנאים חורפיים, גם אם לא מבטיחים לכם שהוא ישרוד מפגש עם מי האסלה. גם נקסוס 4 ו-5 צפויים לשרוד במצב רטוב.

ואילו ה-5X ו-ה6P אינם חסיני מים באופן רשמי, אך יותר מסביר להניח ש-LG ו-Huawei המרכיבות אותן יספקו מכשירים עמידים במידה כזו או אחרת נגד רטיבות, כפי שהן עושות עם הדגמים שלהן.

מבחן רטיבות לנקסוס 4

מבחן רטיבות לנקסוס 5

מבחן רטיבות לנקסוס 6

OnePlus

למרות דיווחים על בדיקות, לפיהן המכשיר שורד בתנאי רטיבות, החברה הסינית אינה ממליצה להרטיבו וטוענת שאינו חסין למים. עם זאת, הנייד הסיני הזה צפוי בהחלט לשרוד תנאים יומיומיים כמו גשם קל, בדומה לאחיו הבוגר, ה-OnePlus 2.

מבחן רטיבות ל-OnePlus one

Samsung Galaxy

ליצרנית האנדרואיד הפופולרית כמה דגמים שלא יירתעו מקצת רטיבות, ובראשם דגמי ה-Active ו-ה-Sport, שנועדו כפי שמשתמע משמם לפעילות אינטנסיבית בחוץ. גם מכשיר הדגל-לשעבר, הגלקסי S5, בעל דירוג IP67, יכול רשמית לשרוד בעומק של מטר לעד חצי שעה, לצד קודמו בנישה, ה-Xcover 3.

הדגמים המוכרים כחסינים למים הם: Samsung Galaxy S5, Samsung Galaxy S5 , Active, Samsung Galaxy S5 Sport, Galaxy S6 Active, Samsung Galaxy Xcover 3.

מבחן רטיבות שנערך ל- Galaxy S6 הראה שהוא גם מסוגל לשרוד ממטרים כבדים ואפילו נפילה לשלולית.

Sony Xperia

סדרת אקספריה Z החלה לספק לשוק הסמארטפונים את מכשירי הדגל העמידים במים המשמעותיים הראשונים כנראה, לפני כשנתיים, ומאז ממשיכים מרבית יורשיה את הקו, עם הדגמים הבאים:

Sony Xperia Z5
Sony Xperia Z5 Compact
Sony Xperia Z5 Premium
Sony Xperia Z4
Sony Xperia Z3
Sony Xperia Z3+
Sony Xperia Z3V
Sony Xperia M5
Sony M4 Aqua

HTC

מכשירי ה-ONE M9/M8, לצד דגמים כמו Desire Eye ו-Butterfly 2 מבית HTC אינם משווקים כעמידים למים ויותר כעמידים בפני אבק, אך למעשה יכולים לעמוד באופן לא רשמי בפני שהייה בסביבה מימית למשך כחצי שעה, בתנאי עומק ולחץ של עד כמטר.

Motorola Moto G

גרסת הדור השלישי (3rd Gen) של המכשיר מבית מוטורולה מגיעה עם דירוג IPX7, המעיד על מכשיר שאמור בהחלט לתפקד גם אחרי צניחה קצרה לשלולית או כל אסון רטיבותי אחר. חלקי המכשיר העשויים מתכת, כמו מגשי הסים וכרטיס הזיכרון, מצופים נגד רטיבות גם כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully