וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצ'ר החדש ב-iOS 9 עלול לעלות לאפל מיליוני דולרים

אילן גלר

28.10.2015 / 6:29

מה שאמור היה לסייע למשתמשים לגלוש מהר יותר התברר כאופציה הזוללת את חבילת הגלישה הסלולרית. כעת עומדת אפל בפני לקוחות הטוענים שמגיע להם פיצוי. אם התביעה אכן תתקבל, לא מעט אנשים יוכלו לתבוע את ענקית הטכנולוגיה

אייפון. ShutterStock
המשתמשים כועסים./ShutterStock

אחת התכונות החדשות שהציגה אפל בגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה שלה לניידים היא "סייען ה-Wi-Fi" (Wi-Fi Assist), מערכת שאמורה להציל אתכם מרשתות אלחוטיות הסובלות ממהירות איטית וקליטה גרועה. כשהתכונה פועלת, והמכשיר מזהה רשת בעייתית, הוא ממהר לזנוח אותה ולעבור לשימוש בחבילת המידע הסלולרית במקום שתמשיכו לחכות לטעינה איטית ומעצבנת של האתר או הסרטון.

החיסרון, כפי שגילו משתמשים רבים על בשרם, הוא שכשהפיצ'ר פעיל המכשיר נוטה מסיבות ברורות לעשות שימוש רב יותר בחבילת מידע סלולרית יקרה, במקום גלישה ב-Wi-Fi שלרוב אינה מצריכה חיוב נוסף. זוג מקליפורניה שגילה בחשבון הסלולר שלו חיובים רבים על שימוש בחבילת ה-Data, טוען כי אפל מחויבת לפצות אותו - וכל משתמש אחר במערכת ההפעלה - על החיובים הללו. סכום התביעה הייצוגית אותה הגישו עומד על לא פחות מחמישה מיליון דולר.

בעוד שאפל חוקרת את הדיווחים, ועובדת על מערכת משופרת שלא תמהר לבזבז את חבילת המידע היקרה (ואולי גם נערכת למאבק משפטי בתובעים), אתם מוזמנים לכבות את התכונה הזו כך שהמכשיר לא יעבור בטעות לרשת הסלולרית במקום האינטרנט האלחוטי. את האפשרות הזו תמצאו באפליקציית ההגדרות של האייפון, בתחתית תפריט ה"רשת" (Cellular) המופעל כשמותקן כרטיס סים במכשיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully