וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכתבויות, קבצים ואפליקציות - כך תסתירו כל מה שתרצו בסמארטפון. מדריך

29.10.2015 / 5:04

לעיניכם בלבד: כל הפרטים האישיים שלנו נמצאים כיום במרחק קליק אחד בנייד אבל זה אומר שכל מי שהסמארטפון מגיע לידיו מקבל גישה לתכנים. סיסמת הכניסה לא תמיד מספיקה ובמקרים רבים תרצו להסתיר אפליקציה ספציפית אחת או לחסום גישה לאזור מסוים. כך תעשו זאת

מחטטת בנייד. ShutterStock
אם מחפשים בסוף מוצאים./ShutterStock

פרטיות היא מצרך שהופך לנדיר במציאות המקוונת של היום, העשירה בשלל כלים ושירותים אליהם אנו מזינים בשמחה את הפרטים הכי כמוסים ואינטימיים שלנו, לצד פרטים מקצועיים וכלכליים. אם בעבר חששנו בעיקר לגורל המידע והקבצים הפרטיים שלנו במחשב האישי, כיום הסמארטפון הוא זה שמעמיד את הפרטיות שלנו בסכנה.

הקבצים, התמונות, התכתובות והחשבונות הפרטיים שלנו באפליקציות השונות כולל שירותי מייל, בנקאות, רשתות חברתיות ועוד נמצאים במרחק של כמה קליקים אבל לא רק פריצות מקוונות מסכנות את המידע הזה.

נייד שאבד ונמצא על ידי אדם זר עלול לחשוף אותנו לחלוטין וההגנה היחידה שעומדת לצדנו היא קוד ה-PIN במסך הפתיחה של המכשיר. המדריך הזה יסייע לכם לשמור על המידע הפרטי היקר שלכם מעיניים זרות וחטטניות, בעזרת כמה טריקים מובנים הקיימים בסמארטפון שלכם ובעזרת אפליקציות שימושיות וחינמיות, שיאפשרו לכם קצת שקט נפשי.

גישה מוגבלת

במחשב האישי ניתן להגדיר כמה חשבונות משתמש, שיטה המשמרת הפרדה בין קבצים אישיים, גישה לכוננים, תכתובות, היסטורית גלישה ועוד. גם במכשירי אנדרואיד תוכלו להוסיף חשבונות זמניים, או קבועים, למשתמש אורח באמצעות פיצ'ר מובנה במערכת, הנשען על חשבונות גוגל.

כדי להוסיף משתמש אורח החליקו מטה והפעילו את מסך ההתראות, משם לחצו לחיצה כפולה על תמונת פרופיל הג'ימייל שלכם. כעת תוכלו לבחור בין אייקון החשבון שלכם, לאפשרויות Add guest או Add user. בחרו מה אתם מעדיפים - חשבון זמני או חשבון קבוע נוסף, ובמידה והוספתם אורח גם המידע שהוא עצמו יזין בעת השימוש במכשיר (במהלכו לא תהיה לו גישה לשום פרט מידע או אפליקציה המקושרים לחשבונכם הפרטי) יימחק, לאחר שתעברו חזרה לחשבונכם הקבוע.

יוזר נוסף אידיאלי לזוגות המשתמשים באותו המכשיר או למי שרוצה לתת לילד לשחק בנייד, מבלי לאפשר לו גישה לאזורים רגישים במכשיר.

ב-iOS תוכלו להשתמש במצב ה-Guided Access כחשבון אורח זמני, המוגבל לשימוש באפליקציות מסוימות בלבד. כדי להפעיל את המצב הזה הכנסו להגדרות, General, ואז בחרו ב-Accessibility. חפשו בהמשך התפריט את הכותרת Learning ומתחתיה הפעילו את מצב ה-Guided Access. לאחר מכן חזרו למסך הבית ולחצו לחיצה משולשת (שלוש לחיצות מהירות) על מקש הבית, ובחרו ב-Guided Access. כעת תתבקשו לסמן על גבי המסך, באמצעות הקפה עם האצבע, את האזורים במסך מהם תרצו למנוע גישה מהמשתמש הזמני. לחיצה על Options בצד שמאל למטה תאפשר גם הגדרה של גישה או אי-גישה לאפשרויות כמו כפתור ההפעלה, הווליום, מסך המגע כולו ועוד. כשסיימתם, לחצו על Start בראש המסך להפעלת המצב המונחה או המוגבל.

ילדים עם סמארטפון. ShutterStock
תנו להם את הנייד רק עם גישה מוגבלת./ShutterStock

הסתרת קבצים

הסמארטפונים שלנו עמוסים בקבצים מסוגים שונים, ונראה כי הדרך הפופולרית ביותר להסתירן היא אפליקציית Folder Lock, שמקורה בגרסת המחשב של תוכנה באותו שם, שנועדה להגן על תיקיות. האפליקציה מוצעת למשתמשי iOS ואנדרואיד, ומאפשרת הגנה באמצעות סיסמה על קבצים פרטיים, כולל תמונות, סרטונים, מסמכים, אנשי קשר, פרטי ארנק דיגיטלי, פתקים והקלטות על גבי המכשיר.

עוד מאפשרת האפליקציה יצירה של קבוצות אנשי קשר סודיות, ושליחה של הודעות SMS מוסוות אליהן. בנוסף תוכלו לגלוש בדפדפן מאובטח שלא מותיר עקבות ופועל במצב אבטחה קפדני במיוחד - כך שתוכלו להסוות את ההיסטוריה שלכם.

במידה ויבוצעו ניסיונות כושלים לגשת לתכנים שלכם, האפליקציה תתעד אותן בצילומי מסך. תוכלו לייבא קבצים מוסווים ישירות לתוך האפליקציה מהגלריה, המחשב האישי, הדפדפן, צילום ישיר מהמצלמה, גיבוי אוטומטי בענן ועוד.

סטודנטים סמארטפון. ShutterStock
כשמתחילים לחטט, אי אפשר לדעת מה ייחשף./ShutterStock

הסתרת אפליקציות

מעבר לאפשרות הברורה מאליה, של הסתרת אפליקציות בתיקיות באייפון ובאנדרואיד, מערכת ההפעלה מבית גוגל מאפשרת גם שינוי של אייקונים באפליקציות מותקנות, כך שאם תרצו תוכלו להסוות אפליקציות כמו טינדר או גריינדר באמצעות לחיצה ארוכה על האייקון. בחלק מהמכשירים אם תניחו את האייקון בדיוק באותה המשבצת יתווסף לאייקון לוגו קטן של מברשת, לחיצה עליו יאפשר להחליף את האייקון בקלות.

אם האפשרות הזו לא קיימת אצלכם, ניתן להחליף אייקון באמצעות אפליקציות כמו Icon Changer. משתמשי iOS יוכלו להיעזר ב-App Icons Free שנועדה לשנות את מראה האייקונים בקיצורי דרך חלופיים שתיצרו, בעוד אפליקציות המקור יכולות להיטמן עמוק בתיקיה אי שם במסכי הבית האחרונים.

אפשרות נוספת לחסום גישה לאפליקציה, מבלי להסתיר אותה, היא אפליקציית AppLock החינמית, שמאפשרת נעילה של אפליקציות כך שרק אתם תוכלו להפעילן, ולגשת למידע הפרטי השמור בהן. האפליקציה הזו נועדה לאפשר לאנשים להשאיל זה לזה מכשיר לצורך משחק, סריקת קוד QR בבתי עסק ומצבים נוספים בהם המכשיר האישי היקר עוזב את ידיכם, והופכת סיטואציות כמו מכשיר שנשכח בעבודה או נלקח כבן ערובה על ידי צאצאים למלחיצות הרבה פחות.

תוכלו להיעזר בה עם אפליקציות מסרים, רשתות חברתיות, מייל ועוד. בנוסף תוכלו לנעול SMS, אנשי קשר, גישה להגדרות המכשיר ואפילו חסימת ביצוע שיחות ממכשירכם, שייפתחו לשימוש רק באמצעות קוד אישי שתגדירו. אם בטעות תסתירו את האייקון של AppLock עצמה, תוכלו להפעילה בקלות באמצעות חיוג ל-*password או דרך האתר. בגוגל פליי ניתן למצוא אפליקציות נוספות כמו Hide App החינמית ואחרות, כך שאם אינכם מרוצים לגמרי מאחת מהן, תמיד יש אלטרנטיבות, לרוב גם ללא תשלום.

ב-iOS תוכלו לנצל באג קטנטן לצורך העלמת אייקונים. לצורך כך תצטרכו מסך בית מלא לחלוטין באייקוני אפליקציות, ממנו תבחרו את האפליקציה שתרצו להסוות וגררו אותה על גבי אייקון אחר, כמו שתעשו ביצירת תיקיות. המתינו עד שמצב יצירת התיקיה החדשה יופעל אך לפני שתספיק להיווצר, משכו את האייקון לכיוון הדוק בתחתית המסך. כעת לא תופיע יותר האפליקציה במסך הבית, ותוכלו לאתרה באמצעות חיפוש, או להחזירה בכל שלב על ידי אתחול המערכת. לא מומלץ אבל אפשרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully