וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הגרירה של מסע בין-כוכבים הופכת למציאות

אילן גלר

30.10.2015 / 5:30

הטכנולוגיה הזו אמנם עדיין לא מסוגלת לגרור חלליות אבל שימושים רפואיים, כמו הנעת קרישי דם או אבנים בכליות ברחבי הגוף מבלי הצורך לבצע ניתוח הם סבירים לחלוטין. בעתיד הקרוב, אפשר רק לקוות, הטכנולוגיה תתפתח מספיק כדי להניע חפצים גדולים יותר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נאחז באוויר./מערכת וואלה!, צילום מסך

בסדרות מדע-בדיוני, כמו מלחמת הכוכבים או מסע בין-כוכבים, קרני אנרגיה בלתי נראות המסוגלות ללכוד חלליות הן עניין מובן מאליו. כעת הצליחו מדענים לפתח טכנולוגיה דומה במציאות, אם כי בינתיים לא בהיקף מספיק בכדי להניע חפצים גדולים כל כך. אבל זה עדיין לא אומר שאין לטכנולוגיה הזו יישומים מרשימים בעולם האמיתי, ושבעתיד הלא כל-כך רחוק נראה את הטכנולוגיה הזו מתפתחת.

קרן הגרירה מבוססת למעשה על רמקולים זעירים, היוצרים גלי קול בתדר שאותו בני-אדם כלל אינם מסוגלים לשמוע. גלי הקול הללו חזקים ומדויקים מספיק על מנת להניף באוויר גופים קטנים, כדוגמת גולות זעירות, שהוכנו במיוחד לצורך הניסוי. גלי הקול יכולים ללבוש צורות שונות על מנת להרים את החפץ ולהניע אותו במרחב, ללא כל צורך במגע ישיר.

שימוש אחד שאותו החוקרים מייעדים לטכנולוגיה הוא טיפולים רפואיים. "גלי הקול יכולים לעבור בקלות דרך רקמה אנושית", מסביר אסייר מרזו מאוניברסיטת בריסטול, שותף בפיתוח. "זה מאפשר לנו להניע קרישי דם, אבנים בכליות, קפסולות המכילות תרופות וגם ציוד כירורגי. כל אלו ינועו בגוף ללא צורך בניתוח". בעתיד הלא רחוק, מקווה הצוות להציג גם קרני גרירה חזקות יותר, שיפעלו מטווח ארוך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקרוב נוכל להניע גם חפצים גדולים יותר./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully