וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק מסרבת להסיר תמונות של בחורה - עם החבר שרצח אותה

30.10.2015 / 7:38

שנה וחצי חלפו מאז נרצחה הולי גזארד הבריטית בת ה-20 על ידי בן זוגה והרשת החברתית עדיין לא מוכנה להסיר את התמונות המשותפות לה ולרוצח. "מחליא אותי להסתכל על התמונות האלה", אומר האב. פייסבוק: "המדיניות נועדה לשמור על פרטיותו של המת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הולי גזארד./מערכת וואלה!, צילום מסך

ניק גזארד, אביה של הולי גזארד, שנרצחה על ידי בן זוגה ב-14 דקירות סכין לאחר שנפרדה ממנו, תוקף את פייסבוק בעקבות סירובה של הרשת החברתית להסיר תמונות בהן מופיעים השניים יחד.

הצעירה בת ה-20 נרצחה על ידי אשר מאסלין, בפברואר שנה שעברה, במספרה בה היא הועסקה. בפרופיל הפייסבוק שלה, ששרד אחריה, מופיעות עד היום תשע תמונות משותפות לה ולמאסלין, אותן ביקשה המשפחה להסיר בפנייה לפייסבוק, שכאמור העדיפה לא לכבד את רצון המשפחה.

"מחליא אותי להסתכל על התמונות האלה", סיפר האב ל-BBC, "למען האמת אני משתדל לא להיכנס לעמוד הפייסבוק שלה כי זה מכניס אותי למצוקה. היינו רוצים להמשיך לזכור את הזמנים הטובים שהיו לנו ביחד איתה, אבל אנחנו חווים טראומה כשאנחנו רואים אותה יחד איתו", הוא הבהיר.

לטענת גזארד, המדיניות של פייסבוק שגויה והוא מקווה עדיין שהם ישנו את דעתם בנושא. הרשת החברתית מצדה מסרה תגובה אטומה למדי: "אנחנו הופכים פרופילים לאתרי זיכרון כדי להציע מקום של היזכרות, ושומרים על העמוד כפי שהיה כשהאדם מת. אנחנו מבינים שבמקרים טרגיים כמו זה עשויה המדיניות להתבטא לפעמים בתזכורות כואבות, אבל פרופילים של זיכרון נועדו לשמר את פרטיותו של המת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הולי גזארד./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully