וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות התמונה: מאות גולשים חיפשו - החיילים החשודים זוכו

30.10.2015 / 16:15

לוחמי גבעתי, שנחקרו לאחר מעצרו של פלסטיני בן 25, נאלצו להתמודד עם תיעוד וידאו מרשיע במיוחד. אחרי שהמעריצים של הצל בפייסבוק התגייסו ועברו "פריים-פריים" נמצאה התמונה שזיכתה אותם

*ניצחון ענק שלנו על בצלם !פנו אליי לוחמי שקד גבעתי, וביקשו להודות לי ולכולכם שבזכות ההתגייסות שלנו וזה שאיתרנו במהירות...

Posted by ‎(הצל) the shadow‎ on Wednesday, October 28, 2015

חמישה לוחמים בגדוד שקד של חטיבת גבעתי נעצרו ביום רביעי בחשד להפעלת כוח בלתי סביר נגד חשוד פלסטיני באל-בירה שליד רמאללה. החמישה שוחררו בתום חקירתם לאחר שהסבירו כי הפעילו כוח סביר נגד מיידה אבנים אבל המשיכו להיחקר במצ"ח.

העדות המרשיעה נגדם היה סרטון שהפיץ ארגון "בצלם", בו נראה אנסאר עאסי, פלסטיני בן 25, עומד בחשש בכניסה למחסן ולאחר זמן קצר נעצר באלימות על ידי חמישה חיילים חמושים, המטלטלים אותו במעבר הצר. לפי "בצלם", עאסי היה בעבודתו כשהתרחשו עימותים בין לוחמי צה"ל לצעירים פלסטינים באזור בתאריך 6 באוקטובר.

בסרטון ניתן לראות את אלימות החיילים ואת עאסי במחסן אבל את "הצל" ואת מעריציו בפייסבוק זה לא שכנע ותחת עידודו הם יצאו למשימת איסוף מודיעין ברחבי האינטרנט. "אני נתתי בפייסבוק את התאריך, המקום ומה הוא לבש וככה איתרנו אותו", מספר יואב "הצל" אליאסי בראיון לוואלה! TECH. "הגולשים שלחו לי סרטונים מאותו היום ועברנו פריים-פריים עד שמצאנו את הבחור (עאסי)".

התיעוד של בצלם

For English:https://facebook.com/btselem/posts/10153141688441570צעיר פלסטיני שנעצר באלימות שהה חמישה ימים במעצר שווא ...

Posted by ‎בצלם‎ on Friday, October 23, 2015

אליאסי מספר על התגייסות מרשימה במיוחד של כאלפיים גולשים, שסייעו בדרך כלשהי במציאת העדויות, שאמורות היו להוכיח שהפלסטיני הצעיר בן ה-25 לא היה תמים כפי שטענו "בצלם". לדבריו, "הסרטונים הגיעו מאתרי חדשות ערביים", ואכן תוך יממה אחת נמצאה תמונה שמראה כי עאסי השתתף במהומות.

"את הנתונים שאספנו העברתי לחיילי שקד, גבעתי, והפניתי אליהם את עורך-הדין, סגן אלוף אייל פלטק. התוצאה זה שהם יצאו חפים מפשע", אומר לנו אליאסי, שלא שכח לפרגן לעוקביו בפייסבוק וכתב: "פנו אליי לוחמי שקד, גבעתי, וביקשו להודות לי ולכולכם שבזכות ההתגייסות שלנו ... הם יצאו מחקירת מצ"ח בראש מורם ועם הבהרה שאין חשד לפלילים".

"עו"ד פלטק אמר לי שרק בזכותי, בזכות המידע שסיפקנו והצלבת התמונות הם שוחררו ללא כל חשד למעשה פלילי", מסכם אליאסי.

עו"ד פלטק אישר את הדברים והוסיף כי "כל חייל שמוצא עצמו תחת 'טרור משפטי' בעקבות פעולה שנקט בהתאם לפקודות ולרוח צה"ל מוזמן להתקשר לקבלת ליווי וייצוג בחינם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

גיוס הגולשים

שימו לב לדבר המעצבן הבא, הפחים מבצלם פרסמו לפני מספר ימים סיפור שקרי שנועד להגן על מיידי אבנים ולסבך את לוחמי צה"ל. בצ...

Posted by ‎(הצל) the shadow‎ on Saturday, October 24, 2015

מבצלם נמסר: "מובן שאין כל הצדקה לאלימות במהלך מעצר, בלי קשר למעשיו של העצור. אולם, במקרה הזה, מדובר פשוט בטענה מופרכת, מהטעם הפשוט שזורק האבנים הופיעה בכתבה של רשת מען שצולמה בקלנדיה, בעוד שאנסאר עאסי נעצר בכלל במקום עבודתו באל בירה, מעברה השני של העיר רמאללה. מעבר לכך, אפילו בהסתכלות שטחית ניתן לראות כי שני הצעירים אפילו לא דומים, מלבד העובדה ששניהם בחרו ללבוש חולצה אדומה באותו הבוקר. ניתן לראות את תמונתו של אנסאר עאסי בראיון ברשת מען. בנוסף, ראוי לציין שאנסאר עאסי שוחרר ממעצרו ללא תנאי, לאחר שחוקרי משטרת ש"י צפו בכל תיעוד מצלמות האבטחה והשתכנעו שהוא היה במקום עבודתו ולא השתתף בעימותים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully