וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורשת: איך להכין את פרופיל הפייסבוק לקראת המוות שלכם? מדריך

1.11.2015 / 11:34

האם ניתן לקרוא הודעות פרטיות לאחר שבעל הפרופיל הלך לעולמו, איך הופכים את הפרופיל לעמוד הנצחה ומה ההבדל בין עמוד הנצחה עם מנהל לעמוד הנצחה סטטי? בדיוק כמו השארת צוואה, הכנת הפרופיל למוות היא עניין לא נעים אבל נחוץ במקרים מסוימים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרופיל שהפך לעמוד הנצחה./מערכת וואלה!, צילום מסך

החיים המקוונים שאחרי המוות: לאורך ההיסטוריה תהו רבים מה קורה לתודעה שלנו אחרי שאנחנו מתים, אבל תשובה ברורה יותר אפשר לקבל לשאלה, מה קורה לפרופיל הפייסבוק שלנו אחרי לכתנו. העמוד שלנו מכיל זיכרונות רבים, ארכיון סטטוסים ארוך וגם לא מעט התכתבויות ופרטים אישיים.

בדיוק כמו בבואנו לחשוב על צוואה, מדובר ללא ספק במחשבה לא נעימה ואף מטרידה, מרתיעה מהתעסקות ומשהו שנעדיף לדחות, אבל מי שעוסק בשאלה הזו ורוצה להיות מוכן עד כמה שאפשר, היכולת לבחור מה יעלה בגורל הפרופיל שלנו, אם וכאשר, עשויה להציע גם מעט נחמה.

בסוף השבוע הבאנו את סיפורו של אב שכול, שמאשים את פייסבוק בכך שהיא מסרבת למחוק את תמונות בתו יחד עם בן הזוג שרצח אותה. הרשת החברתית שמה דגש רב על פרטיות, גם במקרים בהם מדובר בחשבון השייך למשתמש שכבר אינו בין החיים. לכן האופציה הזו חשובה בעיקר עבור אלו שיישארו מאחור.

יש אפשרות מובנית בהגדרות של פייסבוק למחוק את הפרופיל אחרי המוות אבל בפברואר האחרון החלה הרשת החברתית לאפשר למשתמשים להגדיר איש קשר מיוחד (Legacy Contact) שיקבל גישה מסוימת לחשבון האישי ויוכל לנהלו. הרשת החברתית מאפשרת להפוך את הפרופיל של משתמשים שהלכו לעולמם לעמודי הנצחה.

חשבונות שהונצחו, לפי פייסבוק, הם "מקום שחברים ובני משפחה מתאספים בהם כדי לשתף זיכרונות". בפרופיל שהפך לעמוד הנצחה תופיע המילה "זוכרים" (Remembering) ליד שם הפרופיל. בהתאם להגדרות הפרטיות של החשבון, חברים יוכלו לחלוק את הזיכרונות על ציר הזמן של הגולש שהונצח והתוכן שפורסם בפרופיל יישאר גלוי בפיד.

פרופילים שהונצחו אינו מופיעים במקומות ציבוריים כמו הצעות לאנשים שאתם אולי מכירים, תזכורות וימי הולדת. אי אפשר לנהל חשבונות כאלה, למעט אדם שהוגדר לכך מראש. כדי לאפשר למישהו גישה חלקית, ולשמר את הגדרותיכם והפרופיל שלכם כפי שהותרתם אותם, תתבקשו להגדיר את איש הקשר, שיקבל הרשאות לניהול עמוד ההנצחה שלכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחירת מנהל לפרופיל אחרי המוות./מערכת וואלה!, צילום מסך

ראשית, היכנסו להגדרות על ידי לחיצה על המשולש ההפוך הקטן בצד ימין בסרגל העליון של פייסבוק. בצד בחרו בהגדרות אבטחה (Security), ולחצו על Edit לצד האפשרות הלפני אחרונה Legacy Contact [או ללחוץ על הלינק הזה]

כעת תוכלו לבחור את המשתמש שיתפקד כאיש קשר, על ידי הקלדת האותיות הראשונות של שמו ובחירה מבין האפשרויות. אותו אדם יקבל הודעה המסבירה לו שהוא נבחר לנהל את העמוד במקרה של מוות ושיש לו הרשאה המיוחדת. תמיד תוכלו לשנות את בחירתכם, או לבטלה, ובמידה ותעדיפו תוכלו לבחור באפשרות למחוק את חשבונכם לגמרי, על ידי סימון התיבה הריקה מתחת לאפשרות Account Deletion.

החבר שתבחרו כאיש הקשר יצטרך להפעיל את היכולת הייחודית הזו, במקרה הצורך, באמצעות הגשת בקשת להפיכת הפרופיל לעמוד זיכרון (Memorialization Request), ולהזין בטופס פרטים ובהם כתובת המייל שלכם, כתובת הפרופיל ועוד. ניתן גם לצרף תעודות ומסמכים שיוכלו לסייע לאמת את הבקשה, ויזרזו ככל הנראה גם את תהליך האימות מצד פייסבוק.

ניתן להגיש בקשה שכזו גם אם לא הוגדר לחשבון איש קשר מורשת, אך עמודים שכאלו יישארו סטטיים לחלוטין. כלומר, הם ייראו כעמודי הנצחה אך לא ניתן יהיה לבצע בהם שינויים. קבוצות שניהל אדם שהלך לעולמו יקבלו את האפשרות להגדיר מנהלים חדשים ואם אין מנהלים נוספים, הם ימחקו. עמודי פייסבוק שנוהלו רק על ידי פרופיל זיכרון יימחקו במידה ותתקבל בקשה שכזו.

אם תבחרו להגדיר חבר שינהל את הפרופיל שלכם, חשוב לציין שהוא לא יוכל לבצע כניסה מלאה לחשבון, על ההודעות הפרטיות שבו, או לשנות הגדרות בסיסיות והגדרות פרטיות בו. אותו משתמש יוכל לכתוב הודעה שתישאר בראש העמוד ולהגיב, אך לא להסיר או להוסיף תכנים או חברים (למעט אישור בקשות קודמות לחברות שטרם נענו).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully