וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש: הדפסת שיער ב-3D - האם זה השימוש כי יעיל עד כה?

אילן גלר

2.11.2015 / 5:07

אם עד היום חזינו בטכנולוגיה הזו מייצרת חלקי פלסטיק קשיחים, כעת הצליחו חוקרים מאוניברסיטת קרנגי מלון בארה"ב להדפיס שיערות דקיקות מפלסטיק, המהוות תחליף רך ונעים למגע בדיוק כמו הדבר האמיתי

צילום מסך

טווח המוצרים שאותם מסוגלות מדפסות תלת-ממד להפיק מתרחב מיום ליום, ובאוניברסיטת קרנגי מלון האמריקנית הנחשבת כבר מציגים את החידוש הגדול הבא: הדפסת חוטים דקיקים, שנראים למעשה זהים לשיער אנושי. החומר ממנו מודפסות השיערות המלאכותיות הוא אומנם פלסטיק, אך הן דקיקות, רכות ונעימות למגע, לדברי החוקרים, בדיוק כמו שיער אמיתי.

אם רכות היא דווקא לא מה שאתם מחפשים, ניתן גם ליצור חוטים קשיחים ועמידים, ואף להדפיס כבלים עבים בעלי קשרים פנימיים. הצוות הצליח להדפיס באמצעות הטכנולוגיה מברשת שלמה, כולל הידית. אפשרויות נוספות כוללות מעגלים חשמליים מדויקים, או צירים גמישים למנגנונים מכאניים.

חשוב להבהיר כי בשלב זה, דורשת הדפסת השיערות מכשור ייחודי ויקר, כמו גם התאמות חומרה ותוכנה שבוצעו באופן ידני על ידי צוות החוקרים. יעברו כנראה עוד כמה שנים עד שהדפסה שכזו תוכל להתבצע במדפסות מסחריות, שלא לדבר על מדפסות תלת-ממד ביתיות, אולם עתה ברור שזה רק עניין של זמן עד שנגיע למצב שבו נוכל להדפיס כל מוצר כמעט מתוכנית מוכנה, במקום לצאת מהבית ולקנות אותו בחנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully