וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבים בגדול: צפו במכונת הענק הסינית לבניית גשרים בפעולה

אילן גלר

6.11.2015 / 7:28

כדי להבין עד כמה ענקית המכונה הזו מספיק להביט קרוב ולראות את הפועלים הקטנים עומדים על יסודות הגשר. משקלה אמנם רק 580 טונות, אבל היא מסוגלת להניח משטחי בטון במשקל של כ-800 טון כל אחד

צילום מסך

איך בונים גשר ארוך מבטון? אפשר לשכור מאות פועלים שיעבדו לאורך כמה חודשים או שנים, או שאפשר להצטייד במכונה סינית אחת ענקית בשם SLJ900, שמרכיבה את הגשר תוך זמן קצר להפליא בזכות מבנה מכאני ייחודי. לאחר הצבת העמודים, המכונה פשוט עוברת בין עמוד לעמוד ומניחה את חלקי הגשר תחתיה, כאילו מדובר בלבני לגו קלילות ולא במבנה בטון, עצום ממדים וכבד.

אורכה של המכונה המרשימה הזה עומד על כ-90 מטרים ורוחבה לא פחות משבעה מטרים. משקלה עומד על 580 טונות "בלבד" וחלקי הגשר, אותם היא מסוגלת להניע ולהניח במקומם, עשוי להגיע לכ-800 טון כל אחד. המכונה הזו כבר בנתה מגוון רחב למדי של גשרים, החל בדרכים ראשיות וגשרי רכבת, ועד אמות המובילות מים ליישובים מרוחקים, ממש כמו בימי הרומאים.

האם בקרוב נזכה לראות מכונות כאלה פועלות גם אצלנו? סביר להניח שלא. בפורומים מקצועיים העוסקים בהנדסה עולה הטענה כי מכונה כזו פועלת באופן בלתי בטוח, ומדובר רק בעניין של זמן עד שאחת כזו תקרוס מטה ביחד עם הגשר אותו היא מנסה להקים, ותיקח איתה כמה פועלים. כנראה שנאלץ להסתפק בינתיים בצפייה בסרטונים המגניבים האלה.

ככה זה עובד

מכונה לבניית גשרים בסין. צילום מסך
הפועלים כל כך קטנים לעומת המכונה./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מכונה
  • גשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully