וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 80% מהילדים בטראומה מסרטוני הפיגועים ברשת

4.11.2015 / 14:51

עוד עולה מהסקר של חברת נילסן כי 64% מהילדים שנחשפו לסרטונים המדממים ברשתות החברתיות חוששים לצאת מהבית, להסתובב במקומות ציבוריים וללכת לבית הספר

מסקר ציבורי חדש בקרב הורים בישראל עולים ממצאים חמורים, המעידים כי ילדים שנחשפו לתמונות ולסרטוני זוועה בחודש אוקטובר ברשתות החברתיות, פיתחו תסמיני חרדה ממקומות ציבוריים. 92 אחוזים מההורים חושבים שחסימת סרטונים תפחית את החרדות שילדיהם חשים מהמצב הביטחוני.

ילדים שנחשפים באינטרנט חווים טראומה וחוששים פי 1.5 ממי שנחשף במדיה אחרת. 50 אחוזים מההורים לילדים, שהביעו חשש מהמצב הביטחוני, מגבילים או אוסרים על הצפייה במהדורת החדשות, ו-64 אחוזים מהילדים שנחשפו לסרטונים חוששים לצאת מהבית.

97% מההורים לילדים בני 8-15 מדווחים כי ילדיהם נחשפו למצב הביטחוני בשבועות האחרונים, כשניכרת חשיפה משמעותית יותר בקרב הבוגרים. 60 אחוזים מההורים לילדים בני 12-15 מדווחים על חשיפה במידה רבה עד רבה מאוד אל מול 38 אחוזים מההורים לילדים בני 8-11.

תיעוד פיגוע הדקירה בראשון לציון, 2 בנובמבר 2015. מצלמות האבטחה עיריית ראשלצ, צילום מסך
תיעוד פיגוע הדקירה בראשון לציון./צילום מסך, מצלמות האבטחה עיריית ראשלצ

עיקר החשיפה, ללא קשר לגיל הילד, מגיעה בעקבות שיחות עם בני משפחה (70%), שיחות במסגרת הלימודים (66%) ובמקום השלישי מהדורת חדשות בטלוויזיה (59%) בעיקר בקרב הילדים הבוגרים. כשליש מהילדים (28%) נחשפו למצב הביטחוני כתוצאה מסרטונים שהועברו בווטסאפ או בפייסבוק.

ממצאי הסקר חושפים את ממדי ההשפעה של עשרות תיעודי הדקירה, הדריסה, יידויי האבנים והאלימות בחודש האחרון. בניגוד לגלי פיגועים קודמים, הפעם רבים מהתיעודים הופצו קודם ברשתות החברתיות ורק לאחר מכן צונזרו ועברו סינון על ידי כלי התקשורת.

בעקבות פניות ושיחות רבות שהתקיימו במרכז הבקרה של חברת תום, החליטה החברה לבחון לעומק את ההשפעה שהייתה למציאות זו על הילדים בישראל והזמינה סקר מיוחד. הסקר נערך על ידי חברת נילסן ישראל בקרב 300 הורים לילדים בני 8-15 (אוכלוסייה יהודית בלבד) בין התאריכים 29 באוקטובר עד 1 בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully