וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 7 מציג: "ילדים, בואו לחסל מחבלים כמו יתושים"

5.11.2015 / 9:19

משחק "הכה את המחבל" שעלה לאתר הילדים "ילדודס" השייך לכלי התקשורת המזוהה עם הימין מציע לגולשים הצעירים לקחת מקל סלפי או מטריה ולחסל מחבלים, הנראים כמו קירקטורה גזענית של ערבים, לפני שהם מגיעים לבית המקדש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היי, בית המקדש חזר!/מערכת וואלה!, צילום מסך

משחק חדש שעלה באתר הילדים "ילדודס" מבית "חדשות 7" מציע לגולשים הצעירים "להכות את המחבל". גם בעמוד הפייסבוק של כלי התקשורת, המזוהה עם הימין, קידמו את המשחק עם הכיתוב: "עדיין לא נטרלתם מחבל?".

המחבלים במשחק גולשים מהשמיים למבנה שנראה כמו בית המקדש, כשבצד יש כתובות על חומת בטון הקוראות: "עם ישראל חי" ו-"תנו לצה"ל לנצח". המחבלים משמיעים קולות של יתושים כשהם מגיעים, וכשמכים אותם הם הופכים לכתם דם עם חותמת "נוטרל".

במסורת משחקי הרשת, מדובר בממשק פשוט יחסית. לרשות השחקנים שלושה כלי נשק: נונצ'קו, מטרייה או מקל סלפי, שכידוע שימשו אזרחים ישראלים בהתמודדות עם מחבלים בשלושה פיגועים שונים.

המטרה, כאמור, היא להרוג מחבלים, שנראים כמו סטריאוטיפ גזעני במיוחד שיצא מסרט של סשה ברון כהן. המשחק מיועד לילדים וכשהמשחק רק עלה לאוויר אמש, טבלת השיאנים הציגה רשימה ארוכה של שחקנים שכולם בחרו להשתמש בביטוי "מוות לערבים" במקום לחתום בשמם. כעת הטבלה קצת יותר מגוונת בשמות.

עדיין לא נטרלתם מחבל? כנסו >>> https://bit.ly/1NrqXXg

Posted by ‎ערוץ 7‎ on Wednesday, November 4, 2015

הבעייתיות במשחק הזה מתחילה כמובן בהשוואה בין מחבלים ליתושים שצריך למחוץ, אבל גם באופן בו המציאות המורכבת שאנחנו חיים בה כיום מוצגת; להפוך עימות עם מחבלים לדבר מגניב שמושך ילדים עלול לגרום להם להגיב.

חלק מהתגובות טענו כי מדובר בהגזמה: "אנא הורידו את המשחק, זה לא ראוי, בטח לא לילדים. אלימות היא לא דבר חיובי, זה שמנטרלי המחבלים הם גיבורים לא הופך את זה למשחק ילדים. בסוף מישהו ייצא ויעשה שטות". מגיב אחר כתב: "זה באמת כיף וגם אמן שכל מה שהרגו במשחק יהרגו באמיתי אמן".

מערוץ 7 נמסר בתגובה: "מדובר במשחק שנוצר בעקבות גל הטרור הערבי, על רקע התושייה שמגלים אזרחי ישראל והרצון לנטרל את המחבלים הרוצחים. אנחנו שוקלים במערכת להעביר את המשחק מערוץ 'ילדודס' הפופולרי למדור הפנאי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ילדודס, בואו לשחק./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טבלת השיאנים./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully