וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצטלמה עם הכרטיס הזוכה - וגולש אחר לקח את הפרס

אילן גלר

5.11.2015 / 9:48

הצעירה האוסטרלית אמנם שילמה לא מעט על השיעור הזה באבטחת מידע, אבל אין ספק שהיא לא תחזור על הטעות הזו בעתיד. ועל הדרך היא גם למדה מה ההבדל בין חבר ל-"חבר" בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אופס./מערכת וואלה, צילום מסך

צעירה אוסטרלית בשם שנטל זכתה לאחרונה בשיעור חשוב מאוד על אבטחת מידע לאחר שהיא הפסידה כמה מאות דולרים רק כי היא סמכה על חבריה בפייסבוק. שנטל פרסמה ברשת החברתית צילום סלפי עם חיוך ענק וכרטיס זכייה בהימור על סוס מירוץ; סכום הזכייה עמד על 825 דולרים, אלא שאף פרט המופיע בכרטיס הזוכה לא הוסתר, לרבות מספר הברקוד שלו.

כשניגשה שנטל לקופה לקבל את דמי הזכייה שלה, היא נדהמה לגלות שמישהו כבר עשה זאת לפניה. מבין כל חבריה בפייסבוק, אחד מהם (שהוא כנראה לא באמת חבר טוב שלה במציאות, אחרת לעולם לא היה עושה דבר נורא שכזה) פשוט העתיק את קוד הכרטיס לדף נייר, ניגש לקופה וקיבל את הכסף במקומה. סוכנות ההימורים לא הסכימה בשום פנים ואופן להתגמש בעניין, ושנטל נותרה ללא סכום הזכייה, ללא הכסף שהשקיעה בהימור וגם ללא הכבוד העצמי שלה.

"לשרץ שברור שהוא חבר שלי בפייסבוק והשתמש בתמונה שלי כדי לקחת את דמי הזכייה: אתה פשוט שמוק, הרסת לי את היום", כתבה שנטל בפוסט בעקבות האפיזודה המאכזבת. אולם ייתכן שהסיפור הזה עדיין יסתיים בסוף טוב. המשטרה כבר הודיעה לשנטל שהיא יודעת מי גבה את הפרס בשמה, והם עובדים על איתורו.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully