וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסבר מהיר: איך עובד זיהוי הפנים בתמונות בפייסבוק?

אילן גלר

8.11.2015 / 9:04

אם עד היום חשבתם שאתם לא חלק ממאגר ביומטרי, תופתעו לגלות שפייסבוק לא ממש שואלת אתכם. הפנים שלכם נסרקות בכל פעם שתמונה שלכם עולה לרשת החברתית, המאתרת אתכם לפי אלמנטים שונים הנותרים זהים כמו המרחק בין העיניים

זיהוי פנים. ShutterStock
המאגר הביומטרי חי וקיים./ShutterStock

בוודאי שמתם לב שכאשר אתם מעלים תמונה לפייסבוק, הרשת החברתית מצליחה לעתים קרובות לזהות את האנשים המופיעים בתמונה ומציעה לתייג אותם באופן אוטומטי. הפלא הזה מסתמך על טכנולוגיה מתקדמת שמגיעה הישר מעולם האבטחה, ונותרה סודית למדי עד שהפכה בתוך שנים ספורות לחלק בלתי נפרד כמעט מכל שירות מסחרי המטפל בתמונות.

אז איך זה עובד? הצעד הראשון אותו נדרש המחשב לבצע הוא לזהות פנים מתוך התמונה, ולהפריד בינן ובין הרקע שמאחוריהן. זה נעשה על ידי חישוב הבדל הצבע, שהוא בדרך כלל בולט למדי וקל לזיהוי אפילו למערכות אוטומטיות. הצעד הבא בזיהוי הפנים הוא מדידת נקודות שונות שיישארו זהות בכל תמונה שלכם: המרחק בין העיניים, עובי האף, צורת הלחיים או אורך הסנטר. כל הפרטים הללו ניתנים למדידה מדויקת וזיהוי מהיר והם משמשים בסיס לזיהוי ביומטרי במערכות רבות.

כמובן שהתוצאות יהיו טובות יותר אם התמונה מצולמת בתאורה סבירה, והמצולמים מביטים הישר למצלמה. בעתיד גם זו לא תהיה דרישה, שכן מערכות זיהוי פנים המבוססות על מצלמות תלת­ממדיות מסוגלות לבצע את המדידות הללו כמעט בכל זווית. בתחומי האבטחה כבר משתמשים במערכות המסוגלות אפילו לזהות את טקסטורת עור הפנים, לצורך זיהוי מדויק לחלוטין שקשה עד בלתי-אפשרי לזייפו.

אם תרצו שפייסבוק לא תציע יותר לאנשים לתייג אתכם בתמונות, אגב, הקליקו על הלינק הזה ושנו בקטגוריה האחרונה את הסעיף האחרון (Who sees tag suggestions when photos that look like you are uploaded?) ל-"אף אחד" (No One).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully