וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגלריה הנסתרת: כך תפנו מקום אחסון באייפון שלכם

9.11.2015 / 9:36

יש לא מעט קבצים כבדים המסתתרים בהודעות שאנחנו מקבלים; תמונות וקבצי וידאו שלא יופיעו בגלריה, כשנתפנה למחוק משם קבצים כדי להקל על העומס במכשיר, אבל עדיין תופסים מקום נכבד שנשמח לפנות

אייפון. ShutterStock
לא יזיק לפנות מקום אחסון מדי פעם./ShutterStock

כשאנו נדרשים לפנות מקום על גבי הסמארטפון שלנו, כצעד ראשון רובנו נבחן מהן האפליקציות השמנות ביותר באוסף, השומרות מידע רב ומעיק שמונע מאיתנו לצלם סרטוני חתולים. אלא שדווקא תיבת ההודעות שלנו, יותר מכל אפליקציה שהתקנו בעצמנו, נוטה לתפוח עם השנים באין מפריע, בלי שנשים לב.

זאת היות ומכשיר האייפון שומר עותקים חבויים של כל תכני המדיה, כל תמונה או סרטון, שתשלחו או תקבלו באמצעות מערכת ההודעות הסלולרית המובנית. אותם קבצים לא מופיעים בגלריית התמונות כמובן, ולכן יכולים בקלות להמשיך ולתפוס מקום יקר במשך זמן רב.

עם עליית נפחי קבצי המדיה שלנו ובעיקר קצב ייצורם, הולכים וגדלים גם הנפחים המקובלים המובנים במכשירי הסמארטפון שלנו, אך יעברו עוד כמה שנים לפני שסטנדרט ה-16 ג'יגה יוחלף באמת מידה שאפתנית ושימושית יותר. עד אז תוכלו לפחות לחסוך מקום על ידי נטרול מנגנון השמירה החצי-סודי הזה, באמצעות הגדרות המכשיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במקרה הזה, התיקייה יחסית ריקה./מערכת וואלה!, צילום מסך

ראשית, בדקו כמה מקום אכן תופסת אפליקציית ההודעות במכשירכם, על ידי כניסה ל-Settings, משם בחירה ב-General ו-Storage & iCloud Usage. כעת לחצו על Manage Storage ותוכלו לראות את רשימת האפליקציות והשירותים, וכמה נפח תובע כל אחד מהם, כשאפליקציית ההודעות או Messages המובנית צפויה להיות בין הכבדות ביותר בראש הרשימה.

לאחר מכן, היכנסו להודעות, ובכניסה לכל אחת מהשיחות הקיימות תוכלו ללחוץ על Details בפינה הימנית העליונה. כעת תוכלו לראות בין יתר האפשרויות כמו שיתוף מיקום ומצב ביטול התראות מאיש הקשר, גם את הקבצים המצורפים הסודיים, שנוצרו לאורך ההתכתבויות עמו.

כדי למחוק קבצים ספציפיים תוכלו ללחוץ עליהם לחיצה ממושכת, ואז לבחור מבין האפשרויות שיופיעו על גבי המסך ב-Delete. לחיצה על Copy תאפשר לכם להעתיק את הקובץ למשלוח בכל אמצעי שתבחרו. כדי לבחור ביותר מקובץ אחד למחיקה, לחצו לחיצה ארוכה על אחד הקבצים ובחרו באפשרות More, כעת תוכלו לבחור בהקלקה כמה קבצים שתרצו, ולמחוק אותם בלחיצה על אייקון פח הזבל מימין למטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully