וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלה וירוס חדש לאנדרואיד שכמעט בלתי אפשרי להסיר

אילן גלר

10.11.2015 / 5:44

אם נדמה לכם שבתקופה האחרונה אנחנו עדים לגל של גילויים לגבי האבטחה הלקויה במערכת ההפעלה לניידים של גוגל, אז אתם צודקים. אחרי כמה וירוסים אכזריים, שניצלו פרצות במאות מיליוני מכשירים, התגלה כעת וירוס נוסף שיכריח אתכם לקנות מכשיר חדש

וירוס בנייד. ShutterStock
הורג את המכשיר, ולא ברכות./ShutterStock

זירת האפליקציות הבלתי רשמיות לאנדרואיד הולכת ונהפכת למסוכנת יותר ויותר. שלושה וירוסים חדשים, שנתגלו לאחרונה ונמצאו מותקנים באפליקציות שאותן מורידים מחנויות צד שלישי (כלומר, מחוץ לחנות האפליקציות הרשמית של גוגל, ה-Play Store), חושפים את מכשירכם לגניבת מידע והתקנת רוגלות ללא אישורכם, וכמעט בלתי אפשרי להיפטר מהם אם כבר התקנתם אפליקציה נגועה.

הווירוסים הללו ארוזים בתוך אפליקציות, שנראות זהות לחלוטין למוצר הרשמי והפופולרי. בין השאר, אתם עשויים למצוא אותן בתוך גרסאות שונות של אפליקציית פייסבוק, טוויטר ושאזאם. סך האפליקציות הנגועות כבר עומד על יותר מ-20,000, עם תפוצה רחבה בין השאר בארה"ב, גרמניה, רוסיה ואיראן.

בינתיים, ההאקרים האחראים לכתיבת הוירוסים מנצלים אותם רק לצורך שליחת פרסומות למכשיר, ואינם שולפים ממנו מידע רגיש, אך מוטב שלא לסמוך על טוב לבם. כל עוד לא קיים פתרון מהיר להסרת הווירוס, מומלץ להימנע לחלוטין מהתקנת אפליקציות שאינן מגיעות ממקור רשמי ומוכר. אם אינכם בטוחים לחלוטין באשר לאמינותו של קובץ האפליקציה שהורדתם (APK), פשוט אל תתקינו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully