וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק לא עובדת על "משגר" - זה מה שהיא עובדת עליו באמת

אילן גלר

12.11.2015 / 6:13

אם יצא לכם לקרוא בשבוע האחרון כותרות שפייסבוק מתכוונת לבנות טלפורטר ולשגר אנשים, אז זה לא לגמרי מדויק. החדשות הטובות: פייסבוק עובדת על מתקן מציאות מדומה שיהיה מגניב לא פחות ועדיין יאפשר לכם להגיע לכל פינה בעולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משקפת אוקולוס ריפט./מערכת וואלה!, צילום מסך

כשפייסבוק הודיעה על רכישתה של חברת אוקולוס תמורת כשני מיליארד דולרים, רבים תהו לצורך מה זקוקה הרשת החברתית לטכנולוגיית מציאות מדומה. כעת חושף מנהל הטכנולוגיות של פייסבוק מייק שרופר מהי מטרת העל שאליה פייסבוק שואפת: יצירת "משגר" שיוכל לקחת את המשתמש לכל פינה בעולם באופן מידי.

הכוונה אינה, כמובן, למשגר בסגנון מסע בין כוכבים המסוגל באמת להעביר את גופכם באופן פיזי - המצאה שכזו מרוחקת מאיתנו ככל הנראה כמה עשרות (אם לא מאות) שנים, אם בכלל זה יהיה אפשרי. המשגר של פייסבוק יהיה למעשה ערכת מציאות מדומה כה משוכללת וריאליסטית, עד שלא נוכל להבדיל בין המציאות הווירטואלית הנשקפת דרכה, ובין העולם האמיתי.

גם זה לא יהיה הישג טריוויאלי כלל, ולמעשה שרופר לא מאמין שפייסבוק תצליח להשיג אותו לפני שנת 2025. כדי להגיע לשם, עובדת היום החברה על פתרונות שיאפשרו לכם לראות את עצמכם ואת הגולשים האחרים בעולם הווירטואלי, על גרפיקה משוכללת יותר ועל כלי עריכה נוחים שיאפשרו למשתמשים ליצור עולמות מאפס בקלות ובמהירות. הגרסה המסחרית הראשונה של קסדת המציאות המדומה מבית אוקולוס ופייסבוק צפויה להגיע לחנויות במהלך השנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully