וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות: הונאת "חילופי המתנות" בפייסבוק צוברת תאוצה

אילן גלר

11.11.2015 / 4:21

לרגל עונת החגים הנוצריים, הונאה חדשה המנצלת את בדידותם של גולשים צוברת פופולריות לרוע המזל. הקורבנות מתבקשים לשלוח מתנות לזרים, בתקווה שישלחו חזרה, בזמן שמארגני ההונאה אוספים את הפרטים האישיים של הגולשים

מתנה. ShutterStock
בחיים, אין מתנות בחינם./ShutterStock

עונת החגים הנוצריים של סוף השנה היא תקופה שבה ברחבי העולם מרבים להעניק מתנות למשפחה ולחברים, ויש כבר מי שהחליט לנצל זאת באופן ציני לצורך השגת רווחים מהירים. הונאת "החלפת המתנות של האחיות הסודית" (Secret Sisters Gift Exchange) צוברת תאוצה במהירות בפייסבוק, ומניסיון קודם אין לנו כמעט ספק שבמוקדם או במאוחר תתורגם לעברית ותעשה את דרכה גם לפיד של גולשים ישראלים.

אופי ההונאה פשוט למדי: הודעה הנשלחת למשתמשים ברשת החברתית (לעתים קרובות כאלו המזוהים כבודדים, ללא משפחה וילדים) מזמינה אותם להצטרף לרשת החלפת מתנות. הקורבנות מתבקשים לקנות עשר מתנות ולשלוח אותן לעשרה אנשים שונים שאינם מכירים, ואז להמתין בסבלנות עד שמתנות מאנשים אחרים, שהצטרפו אף הם לרשת, יגיעו אליהם. לפי ההודעה, ההצטרפות מזכה אתכם לפחות ב-36 מתנות במהלך השבועות הקרובים.

מיותר לציין כי אם אכן תענו להודעה, לא תקבלו שום מתנות. כל מה שיקרה הוא שאותם גולשים, השותפים בהונאה, יחזיקו במידע אישי אודותיכם (אותו יוכלו למכור לצורך השגת גישה לחשבונות שלכם), וכנראה שגם ייהנו מהמתנות האקראיות שאותן תשלחו להם. מאחר ופייסבוק מתקשה לפקח על הנעשה בהודעות פרטיות בין המשתמשים, חלה האחריות עליכם שלא ליפול בפח.

אופס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully