וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזית ל-2016: יותר פריצות לבגדים, לחשבונות בנק והשתלטות על כלי רכב

11.11.2015 / 16:23

דוח התחזיות השנתי של אינטל סקיוריטי צופה כי בשנים הקרובות יתגברו ההתקפות על התקנים לבישים, כלי רכב וחשבונות בנק. עוד צופה הדוח כי עד שנת 2020 יתפתח שוק גדול של מסחר בפרטים אישיים, שיהפכו למוצרים רבי-ערך אף יותר מהיום

האקר. ShutterStock
האקר/ShutterStock

אינטל סקיוריטי, זרוע הסייבר של חברת אינטל (מקאפי לשעבר), פרסמה את דוח תחזיות האיומים שלה לשנים הקרובות. על פי מומחי הסייבר של אינטל סקיוריטי, במהלך 2016 נראה יותר פריצות להתקני מחשוב לביש וכלי רכב, גניבה מקוונת של מיליוני דולרים ושוק גדול לסחר במידע אישי מזהה הכולל סיסמאות.

הדוח השנתי חובר על ידי 33 מומחים בעלי שם ובוחן מגמות עכשוויות בפשיעת הסייבר. לפי המומחים, אלו יהיו סוגיות פשיעת הסייבר העיקריות של שנת 2016:

מתקפות על שלמות הנתונים: אחד מסוגי המתקפות המשמעותיים ביותר צפוי להיות פגיעה בשלמותם של מערכות ונתונים. חוקרי אינטל חוזים כי בשנה הבאה נהיה עדים למתקפות על שלמות הנתונים של המגזר הפיננסי וכי מיליוני דולרים עלולים להיגנב על-ידי עברייני סייבר.

התקפות באמצעות מערכות של העובדים: ארגונים ימשיכו לשפר את ההגנה שלהם באמצעות יישום טכנולוגיות האבטחה החדשות ביותר, גיוס אנשים מוכשרים ומנוסים, גיבוש מדיניות אפקטיבית ועמידה על המשמר. על כן, סביר להניח שהתוקפים יסיטו את מוקד התקיפה לעובדי הארגונים, בכך שישאפו לפגוע במערכות הביתיות, הפגיעות יחסית, של העובדים על מנת להשיג גישה לרשתות תאגידיות.

התקנים לבישים: למרות שרוב ההתקנים הלבישים מאחסנים רק כמות קטנה של מידע אישי, פלטפורמות לבישות עלולות להוות מטרה לעברייני סייבר הפועלים לפגוע בסמארטפונים המשמשים לניהול ההתקנים.

כלי רכב: חוקרי האבטחה ימשיכו להתמקד בתרחישים אפשריים של פריצה למערכות מחוברות בכלי רכב. יצרני הפתרונות לאבטחת מידע ויצרני הרכב ישתפו פעולה בפיתוח הנחיות, תקנים ופתרונות טכניים להגנת משטחי התקפה.

מחסנים לנתונים גנובים: מידע אישי מזהה גנוב, המאוחסן במאגרי מידע גדולים, מגדיל את הערך של הרשומות הגנובות עבור עברייני הסייבר. בשנה הקרובה נהיה עדים לשוק שחור תוסס מתמיד למסחר במידע אישי מזהה, שמות משתמשים וסיסמאות.

כופרה: רשתות אנונימיות ושיטות תשלום צפויות להמשיך ללבות את האיום המתרחב במהירות של הכופרה (Ransomware). בשנת 2016 צפויים יותר עברייני סייבר בלתי מנוסים להשתמש בשירותי תקיפות כופרה.

חומרה: הדוח צופה את המשך המתקפות על חומרה וקושחה מכל הסוגים וכי השוק לכלים המאפשרים זאת יתרחב ויצמח. מכשירים וירטואליים עלולים ליפול קרבן ל-Rootkits בקושחת המערכות.

שירותי ענן: עברייני הסייבר צפויים לנסות לנצל נקודות תורפה, או מדיניות תאגידית שאינה נאכפת בחומרה, על מנת לחדור לשירותי ענן.

סייבר. ShutterStock
הפרטים האישיים יהפכו לסחורה אפילו יותר חמה./ShutterStock

הדוח של אינטל סקיוריטי עוסק גם בתחזיות על עולם הסייבר עד שנת 2020:

התקנים חדשים, משטחי תקיפה חדשים: למרות שטרם היינו עדים לגידול במתקפות על התקני "האינטרנט של הדברים" והתקנים לבישים, בשנת 2020 בסיס ההתקנות של התקנים כאלה כבר יגיע לממדים משמעותיים מספיק כדי למשוך את העבריינים. יצרני הטכנולוגיה וספקי הפיתרונות יפעלו לפיתוח הנחיות בטיחות למשתמשים ונהלים מומלצים לתעשייה כמו גם פיתוח והטמעה של אמצעי אבטחה בארכיטקטורת ההתקנים.

אתגרים והזדמנויות בתחום הגנת הפרטיות: ההיקף והערך של מידע דיגיטלי אישי ימשיך לעלות ולמשוך גנבי סייבר. לפיכך, תגובש רגולציה חדשה להגנת הפרטיות בכל העולם. במקביל, אנשים פרטיים יגישו תביעות לפיצוי על שיתוף נתוניהם האישיים ויתפתח שוק סביב נכס רב ערך זה. אופי הסביבה שתתפתח ישפיע על האופן שבו בני אדם פרטיים וארגונים מנהלים את הפרטיות הדיגיטלית שלהם.

ריגול סייבר תאגידי: חוקרי אינטל חוזים שהשוק האפל לקוד זדוני ושירותי האקינג יאפשר שימוש בתוכנה זדונית לריגול סייבר במגזר הציבורי והתאגידי, על מנת לאסוף מידע פיננסי ולבצע מניפולציות לטובת התוקפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully