וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לצפייה: הביו-האקרים שמשתילים נורות מתחת העור

אילן גלר

13.11.2015 / 5:11

אם חשבתם שבגדים חכמים זו קדמת הטכנולוגיה, הגיע הזמן שתכירו את מי שמשלבים גאדג'טים בתוך גופם, או במקרה של קבוצת האמנים הזו - נורות לד צבעוניות מתחת לעור

צילום מסך

אחד התחומים החמים בעולם הטכנולוגיה הוא "מחשוב לביש", גאדג'טים כדוגמת צמידי כושר ושעונים חכמים העוקבים אחר גופנו ומעבירים את המידע לסמארטפון או למחשב. אבל יש שלב קיצוני יותר של שילוב טכנולוגיה בחיינו המכונה "ביו-האקינג" (פריצה ביולוגית). במסגרת המגמה הזו, קבוצה של אמנים החליטה להשתיל לעצמם נורות תחת העור, המופעלים באמצעות פקודה מרחוק.

תהליך ההשתלה חודרני וכואב למדי, אם כי הביו-האקרים טוענים כי הם עורכים את הניתוח בתנאים מקצועיים וסטריליים ועד כה הם לא נתקלו בשום בעיה בריאותית. לאחר ההשתלה מסוגל שבב התאורה לפעול כ-10,000 שעות בטרם הסוללה המובנית שלו מתרוקנת. זוהי כבר מהדורה משודרגת, שכן הגרסה המקורית של שבב התאורה הייתה עבה יותר, כואבת יותר להשתלה ופעלה במשך זמן קצר בהרבה.

ולמה, בעצם, להשתיל שבבי תאורה תחת העור? רוב המבקשים להשתתף בשלב זה של הפיתוח מעוניינים להדגיש בצבעים ואפקטים שונים את הקעקועים על עור גופם. גרסאות עתידיות של השבב עשויות לכלול חיישנים ביומטריים שונים שיעבירו מידע מדויק במיוחד לסמארטפון אודות מצב הגוף, אולם חברי הקבוצה נמנעים מלחבור לחברות מסחריות ומקווים כי הפיתוח יעשה כולו באופן עצמאי והתנדבותי לחלוטין.

ביו האקינג נורות לד. צילום מסך
שוווה את הכאב?/צילום מסך

NorthStar v1 simple LED for backlighting tattoos and mimicking bio luminescence. More implants coming over the course of next year.

Posted by Tim Cannon on Wednesday, November 4, 2015

North Star v1.0

Posted by Tim Cannon on Saturday, November 7, 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully