וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Ctrl+Shift+N: המדריך למאונן הדיסקרטי ברשת

13.11.2015 / 4:53

למרות שרובנו מעדיפים לא לדבר על זה, צריכת פורנו היא אחת ממנועי הצמיחה העיקריים של האינטרנט. ואם תרצו להסתיר את האתרים בהם אתם גולשים, או להעלים ראיות ברגע שמישהו צץ פתאום מאחוריכם, כדאי שתכירו את הטיפים האלה

מיה חליפה, כוככבת פורנו לבנונית. צילום מסך
מיה חליפה - אם אתם לא מכירים אותה, המדריך הזה לא בשבילכם./צילום מסך

מאז הקמתה שימשה הרשת להפצת תוכן פורנוגרפי, שהאיץ במובנים רבים את פיתוחה של האינטרנט עצמה: מעידוד הגברת מהירות הגלישה ורוחב הפס דרך פיתוח פלטפורמות מסחר אלקטרוני, טכנולוגיות הצפנה ועוד.

כיום, פורנוגרפיה זמינה ברשת יותר מאי פעם, אבל צריכת התכנים מציבה אתגר לפרטיות שלנו, בעיקר במידה ואנו חולקים מחשב אחד עם בני משפחה, שותפים לדירה או גולשים ממחשב פרטי ממקומות לא כל כך פרטיים. כך תגלשו באנונימיות או תמחקו כל ראייה לפעילותכם באתרים פורנוגרפיים, בנייד ובמחשב.

כרום: גלישה אנונימית עם Incognito

במידה ואתם גולשים מדפדפן כרום של גוגל, תוכלו לבחור מראש בגלישה במצב אנונימי (Incognito), על ידי לחיצה על כפתור התפריט בצד שורת הכתובת בדפדפן ובחירה ב-New Incognito Window. תוכלו גם פשוט להיעזר בקיצור המקלדת Ctrl+Shift+N, כדי להיכנס למצב שבו לא ייוותרו שום רמזים לסשן הגלישה שלכם, כולל "עוגיות", קבצים זמניים ורשומות בהיסטוריה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלישה בחלון אנונימי בכרום./מערכת וואלה!, צילום מסך

פיירפוקס: מצב Private Browsing

במידה ואתם משתמשים בפיירפוקס, תוכלו להשתמש במצב Private Browsing הפועל באופן דומה. לחצו על כפתור התפריט בצד שורת הכתובת ובחרו ב-New Private Window. בשני הדפדפנים תוכלו גם לפתוח לינקים ממצב גלישה רגיל ישירות בחלון מאובטח, על ידי לחיצה ימנית ובחירה באפשרות לפתיחה בחלון אינקוגניטו \ פרטי חדש.

Edge ואקספלורר: InPrivate Browsing

משתמשי Microsoft Edge, הדפדפן החדש המגיע עם מערכת ההפעלה ווינדוז 10, יכולים לפתוח באופן דומה חלון InPrivate, על ידי לחיצה על כפתור התפריט בצד שורת הכתובת בדפדפן ובחירה ב-New InPrivate Window, או שימוש בצירוף המקשים Ctrl+Shift+Pשיעבוד גם באקספלורר 11, בו תוכלו להיכנס למצב באופן ידני על ידי לחיצה על אייקון ההגדרות, בחירה בתפריט ה-Safety ואז בחירה ב-InPrivate Browsing.

גלישה פרטית בסמארטפון

גם אפליקציות הדפדפנים בניידים השונים מכילות אפשרויות דומות מחלון התפריט ולחצני הוספת הטאב החדש. בהתאם למונח המשמש את דפדפני-האב, תוכלו לבחור בפתיחת חלון Incognito, Private או InPrivate, אותה גברת לבושה חלקית בשינוי אדרת, גם באמצעותן, ולגלוש מבלי לייצר כל עקבות או תוכן זמני בזיכרון ה"מטמון" של הדפדפן ותיקיית הקבצים הזמניים הנוצרת בעת גלישה רגילה. באופן דומה, גם בדפדפן ספארי, לחצו על גלגל השיניים בפינה הימנית העליונה ובחרו ב-Private Browsing.

אילוסטרציה. ShutterStock
אלט+טאב מציל חיים./ShutterStock

הסתרת אפליקציות פורנו

מעבר לאפשרות הברורה מאליה, של הסתרת אפליקציות בתיקיות באייפון ובאנדרואיד, מערכת ההפעלה של גוגל מאפשרת גם שינוי של אייקונים. בחלק מהמכשירים אם תניחו את האייקון בדיוק באותה המשבצת יתווסף לאייקון לוגו קטן של מברשת, לחיצה עליו יאפשר להחליף את האייקון בקלות.
אם האפשרות הזו לא קיימת אצלכם, ניתן להחליף אייקון באמצעות אפליקציות כמו Icon Changer. משתמשי iOS יוכלו להיעזר ב-App Icons Free שנועדה לשנות את מראה האייקונים בקיצורי דרך חלופיים שתיצרו, בעוד אפליקציות המקור יכולות להיטמן עמוק בתיקיה אי שם במסכי הבית האחרונים.

לשכתב את ההיסטוריה

כדי למחוק בדיעבד גלישה מדפדפן, במידה ונאמר שכחתם לעבור למצב גלישה אנונימית, תוכלו כמובן לנצל את האפשרות הקיימת למחיקת פריטים באזור ההיסטוריה, על ידי לחיצה על Ctrl+H במחשב, או כניסה להיסטוריה באמצעות תפריט אפליקציית הדפדפן.

בחלון ההיסטוריה שייפתח בצעו מחיקה ידנית של הפריטים המפוקפקים שתרצו להכחיד מהארכיון, שיופיעו בראש הרשימה.

שימו לב! אם תמחקו את כל ההיסטוריה זה ייראה מאוד לא אמין אבל יעיל למי שקצר בזמן ולא רוצה לפספס משהו בטעות. משתמשי ספארי יכולים למחוק נתונים אלו באמצעות כניסה להגדרות, Safari ואז לחיצה על האפשרויות Clear History ו-Clear Cookies and Data במידת הצורך.

NSFW: להסתיר פעילות מסך חשודה

במידה ופתחתם בטעות, או ברגע של חולשה, חלון גלישה שאתם לא רוצים שכולם יראו תוכלו להסתיר את תוכן המסך ברגע (אם הפתיעו אתכם) על ידי לחיצה על מקש הווינדוז במקלדת יחד עם מקש D – זה יוריד את כל החלונות לשורת המשימות ותחשוף רק את שולחן העבודה. מה שגם עשוי להיראות חשוד, כי מי יושב מול המחשב ומסתכל על שולחן העבודה?

אפשרות נוספת, ואמינה יותר, היא מעבר זריז לחלון אחר (כמו קובץ אקסל שנפתח מראש) ולחיצה מהירה על Alt+Tab בווינדוז, השהו את הלחיצה ולחצו על טאב כדי לעבור בין האפשרויות הקיימות מבין החלונות הפתוחים, ושחררו אותה במסך המבוקש.

בגלישה מהנייד או הטאבלט בעבודה, או סתם ליד אנשים, תוכלו כמובן לצאת מכל מסך גלישה או אפליקציה סוררת או מביכה, ולחזור מיד למסך הבית על ידי לחיצה על מקש הבית הפיזי ב-iOS וזה המופיע על גבי תחתית המסך באנדרואיד, או על ידי כיבוי המסך לגמרי באמצעות לחיצה קצרה על מתג ההפעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully