וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור ברשת: התיעודים, הסולידריות והפיצ'ר של פייסבוק שהפתיע את כולם

14.11.2015 / 11:12

המתקפה המשולבת על פריז גבתה את חייהם של עשרות בני אדם ובאה לידי ביטוי בעוצמה גם ברשתות החברתיות, שם פורסמו לא מעט תיעודים של האימה וגם טרנד של בעלי דירות המזמינים את כל מי שברחובות להיכנס. פייסבוק הפעילה את פיצ'ר ה-Safety Check לראשונה לא באסון טבע

שוטר עוזר לפצוע בסמוך לזירת הפיגוע באולם "בטקלן" בפריז. רויטרס, רויטרס
מדווח שהכול בסדר - רבים עשו זאת באמצעות פייסבוק./רויטרס, רויטרס

יותר מ-120 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו במתקפת טרור משולבת בבירת צרפת אמש. לפי הדיווחים, חלק מהמחבלים פוצצו עצמם וחלק פתחו באש לעבר עוברי אורח בהופעת רוק ומחוצה לה.

בעוד תושבי פריז ההמומים לא ידעו האם מחבלים נוספים מסתובבים בעיר ומתכוונים לפגוע בבני אדם נוספים, רבים מהם החלו להשתמש מאמש בהשטאג #portesouvertes (דלת פתוחה) כדי להציע מקלט לכל מי שמסתובב בעיר וחושש לשלומו, או לא יודע לאן להגיע. טוויטר הוצף בהצעות לאירוח וקריאות לסולידריות ברגעים האלה.

הסולידריות

אבל מעבר להצעות האירוח והבעת אבל וצער, גולשים רבים פרסמו ברשתות החברתיות תיעוד של האימה, של קולות הירי ושל זעקות הפצועים. פריסקופ, פלטפורמת הסטרימינג של טוויטר, קרסה לעתים קרובות, בעוד גולשים רבים החלו להעביר דיווחים ושידורים חיים מרחובות העיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

רגעי האימה

והאבל

"Once again, we've seen an outrageous attempt to terrorize innocent civilians," Obama said. "This is an attack not just...

Posted by Khloe Kardashian on Friday, November 13, 2015

פייסבוק הפעילה באופן חריג סביב שורת הפיגועים את פיצ'ר ה-Safety Check, שמאפשר למשתמשי הרשת החברתית הפופולרית לדווח לחבריהם שהם בסדר. מי ששהה בפריז אמש, ורכיב ה-GPS במכשירו פעל, קיבל הודעת פוש מהאפליקציה של פייסבוק המבקשת ממנו להשתמש בפיצ'ר כדי לדווח על מצבו.

כמה שעות לאחר פיגועי הטרור בבירת צרפת עשרות עוד נעדרו או הוחזקו כבני ערובה. לפי הדיווחים, הפיצ'ר הזה הצליח להרגיע רבים. פייסבוק הפעילה את התכונה הזו חמש פעמים בשנת 2015, לדוגמה לאחר רעידות האדמה בנפאל ובצ'ילה, אבל זו הפעם הראשונה שהיא עושה זאת באירוע טרור ולא לאחר אסון טבע.

בנוסף רבים החלו לשנות - לאות סולידריות - את תמונת הפרופיל שלהם בפייסבוק, כך שתציג על התמונה הקיימת את דגל צרפת.

סייפטי צ'ק של פייסבוק בפריז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הודעה בנייד הקוראת למשתמשים לדווח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טוויטר הוצף בתיעודים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully