וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך בדיוק עובד הסייפטי צ'ק - פיצ'ר הפיגוע של פייסבוק שפותח בישראל?

אילן גלר

15.11.2015 / 9:16

לפי נתוני הרשת החברתית, 4.1 מיליון בני אדם דיווחו שהם בטוחים ו-360 מיליון איש קיבלו התראה שאנשים שהם מכירים בטוחים אחרי סדרת הפיגועים הרצחניים שהיכו בפריז בערב שישי. זו הפעם הראשונה שהפיצ'ר הזה מופעל בפיגוע ולא באסון טבע

פצוע מפונה מאולם "בטקלאן" בפריז, אחרי שחרור בני הערובה בידי כוחות הביטחון של צרפת, 14 בנובמבר 2015. רויטרס
לדווח לכולם שאתם בחיים בלחיצת כפתור./רויטרס

בשעות הראשונות שלאחר מתקפת הטרור הרצחנית בפריז, שוב הוכיחה תכונת "בדיקת הבטיחות" (Safety Check) של פייסבוק את יעילותה. זו הייתה הפעם הראשונה שהפיצ'ר הזה - שפותח על ידי צוות פייסבוק ישראלי, בהובלת מנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של פייסבוק - הופעל שלא באסון טבע.

מדובר בתכונה המופעלת על ידי פייסבוק בעת התרחשות אירוע רב-נפגעים; עד היום, כאמור, הוא הופעל רק באסונות טבע כמו רעידות האדמה בנפאל או בצ'ילה. זו הייתה הפעם החמישית שפייסבוק הפעילה אותו בשנת 2015. מטרת הפיצ'ר הוא לעודד משתמשים לדווח שהם בסדר בזמן שחבריהם ובני משפחותיהם דואגים לשלומם.

בערב שישי קיבלו משתמשים רבים הודעת פוש באפליקציה שביקשה מהם לדווח בפייסבוק שהם בסדר. ברמה הטכנית, ברגע שפייסבוק הפעילה את הפיצ'ר, הוא התמקד בכל מי שרכיב ה-GPS במכשירו פעל ומיקם אותו באזור פריז. אם אינכם מאפשרים לפייסבוק לעקוב אחר מיקומכם במדויק, תסתפק האפליקציה ברישום עיר המגורים שלכם על מנת לנסות ולנחש האם אתם עשויים להיות בסכנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפיצ'ר בפייסבוק./מערכת וואלה!, צילום מסך

בעת קבלת ההתראה, יכול המשתמש להודיע לאפליקציה "אני בטוח" (הכפתור הירוק), והודעה על כך תופיע בקיר שלכם לחברים בלבד - כך שלא ידאגו לכם. בנוסף, אם יש לכם חברים קרובים הנמצאים באזור האסון, פייסבוק תדווח לכם באופן אוטומטי כי הם לא נפגעו.

לפי נתוני פייסבוק, 4.1 מיליון בני אדם דיווחו באמצעות הפיצ'ר שהם בטוחים. 360 מיליון איש קיבלו התראה שאנשים שהם מכירים בטוחים.

קל למתוח ביקורת על הדרכים השונות בהן מנצלת פייסבוק את המידע הרב אותו היא צוברת על המשתמשים ליצירת רווחים, אך במקרה זה אין ספק כי מדובר בטכנולוגיה מועילה שחוסכת לא מעט דאגה, וגם מתגברת על קשיי התקשורת הצפויים בשעות הראשונות שלאחר אירוע מחריד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההודעה שקיבלו המשתמשים באזור פריז./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully