וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנערים מהפיגועים: מוסלמים מציפים את טוויטר בהשטאג "לא בשמי"

אילן גלר

15.11.2015 / 9:45

זמן קצר לאחר שהרשתות החברתיות החלו להתמלא בדיווחים על הטבח בפריז, ההשטאג NotInMyName# החל לצבור שוב פופולריות בקרב גולשים מוסלמים צעירים, המביעים סולידריות ומוקיעים את המחבלים

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק

129 בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו בשורת הפיגועים שהרעידה את בירת צרפת ביום שישי בערב. בעוד החדשות החלו לזרום ברשתות החברתיות, המתח עלה בקרב הגולשים המוסלמים שמציפים את טוויטר בעשרות אלפי פוסטים הנושאים את התגית NotInMyName# ("לא בשמי").

הפוסטים מפורסמים על ידי צעירים וצעירות מוסלמים המתנערים מהמחבלים ומגנים בתוקף את הפיגועים. "ראיתי את החדשות אתמול על ההתקפה בפריז, ולא יכולתי להיכנס לטוויטר עד עכשיו", כותבת המשתמשת סאביה אחמד תחת התגית NotInMyName#. "אני מזועזעת ומתוסכלת מכדי שאוכל להביע את תחושותיי במילים".

זו לא הפעם הראשונה שצעירים מוסלמים משתמשים בהשטאג הזה. צעירים מאנגליה, ארה"ב וצרפת השתמשו בתגית במהלך החודשים האחרונים על מנת לבטא את סלידתם ממעשיה של דאעש, אולם כעת הפך הצירוף NotInMyName# לאחד הפופולריים ברשת החברתית, ועשרות ציוצים חדשים עולים תחתיו בכל דקה.

נציין כי בין שלל הציוצים נמצאים גם כאלו המשתמשים בתגית הזו באופן ציני, וטוענים דווקא כי ניסיון ההתנערות נועד לכישלון, והדת המוסלמית מיסודה דוגלת באלימות. נכון לעכשיו, טוויטר לא מתערבת בפרסומים הללו ומתירה חופש ביטוי לכל הכותבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully