וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריז: השמועות חסרות הבסיס והתמונות המזויפות שמציפות את הרשת

15.11.2015 / 13:01

תמונה מההופעה רגע לפני הטבח, נקמה של צרפתים בפליטים מסוריה ומגדל אייפל מוחשך - בין שלל הציוצים והסטטוסים שסחפו את הרשתות החברתיות, היו גם כמה רגעים ויראליים מאוד מטעים

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק

בדיוק כמו אחרי הפיגועים במערכת העיתון "צ'ארלי הבדו" בחודש ינואר השנה, גם הפעם הרשתות החברתיות הוצפו בתמונות וסיפורים, חלקם חסרי בסיס לחלוטין. דוגמה אחת היא סדרה של תמונות, שמשותפות בעיקר בקרב דוברי ערבית בטוויטר, יחד עם הטענה שהשריפה שפרצה במחנה העבודה קאלה בצפון צרפת ביום שישי בלילה הוא תוצאה של פעולת נקם. משתמשי טוויטר רבים שיתפו את התמונות ותיארו את השריפות כהצתות על ידי אזרחים שלקחו את החוק לידיים.

עם זאת, הרשויות הבהירו שמדובר בשריפה שמקורה בתאונה והדגישו ששריפות דומות פרצו במחנה בעבר, בשל השימוש בתנורי גז ומדורות פתוחות. בכל מקרה, לא דווח על נפגעים בשריפה - מה שאף אחד לא ציין בציוצים בטוויטר.
שמועה נוספת שרצה חזק ברשתות החברתיות היא שהאורות במגדל אייפל כובו בעקבות סדרת הפיגועים, כשחלק מהגולשים טענו כי מדובר בעבודה של מחבלים. בפועל, מגדל אייפל מוחשך מדי לילה בשעה 1:00.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

תמונה נוספת, שזכתה לאלפי שיתופים מאז הטבח, מציגה לכאורה את להקת Eagles Of Death Metal על הבמה, רגע לפני שהחלו היריות. רבים שיתפו את התמונה וכתבו שהיא מתעדת את הבמה בתיאטרון בטקלאן בפריז, אולם בפועל התמונה פורסמה על ידי חברי הלהקה בפרופיל הרשמי בטוויטר יום לפני. ההופעה הזו התקיימה בדבלין ערב לפני הפיגועים בפריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully