וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לטרור אין דת": תגובת המוסלמים ברשת לפיגוע

אילן גלר

16.11.2015 / 9:32

מוסלמים ברחבי העולם, ובעיקר באירופה, ממשיכים להתנער מסדרת הפיגועים הרצחניים שהרעידו את פריז ביום שישי. כעת צובר פופולריות ההשטאג terrorismhasnoreligion# המנסה להילחם בסטיגמה שהטרור מקורו באסלאם

בעוד פריז מתאבלת ומתחילה לחזור לשגרה, בעולם המוסלמי הרוחות עדיין סוערות בעקבות שורת הפיגועים שנטלו את חייהם של כ-130 בני אדם בערב שישי בבירת צרפת.

הרשת החברתית טוויטר הופכת לזירה שבה צעירים מוסלמים חשים ביטחון לשתף את דעותיהם, להביע סלידה ממתקפת הטרור, או דווקא לבקר את מדינות העולם המערבי והתקשורת הבין-לאומית על שהיא ממקדת את תשומת הלב שלה במתרחש בבירה הצרפתית, תוך התעלמות מטרגדיות אחרות הקשורות במלחמה בדאעש.

ההשטאג terrorismhasnoreligion# ("לטרור אין דת") החל לצבור פופולריות רבה והוא מאגד תחתיו עשרות אלפי תגובות של מוסלמים המבקשים לגנות את הפיגוע ולהבהיר כי אין הוא מייצג אותם ואת דתם. "אל תנסו להצדיק את הגזענות שלכם באמצעות מעשה טרור", כותב אחד המשתמשים בטוויטר. "יש נוצרים טובים ורעים, מוסלמים טובים ורעים, אנשים דתיים מוסריים וטובים ואנשים איומים שאינם מאמינים באלוהים כלל".

אחרים מביעים דאגה על יחס שלילי ממנו יסבלו כעת פליטים סורים, שהעתיקו את מקום מגוריהם לפריז, בתקווה כי חייהם אינם בסכנה כעת בעקבות הפיגוע. "אנשים לא מבינים שהפליטים אינם אשמים? הם בורחים מהטרור הזה בדיוק!" נכתב באחד הציוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully