וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ולתמיד: האם חייבים להטעין טלפון עד הסוף בשימוש ראשון?

16.11.2015 / 11:03

הטכנולוגיה השתפרה, הסוללות עברו לא מעט שינויים, וההמלצות הישנות שכולנו נעולים עליהן כבר לא רלוונטיות. קבלו שלושה מיתוסים לגבי סוללות שהגיע הזמן לחסל

סוללה חלשה. ShutterStock
סוללה חלשה/ShutterStock

יחסית לחברה שתופסת את עצמה כמתקדמת ורציונלית, אנחנו אוחזים בלא מעט אמונות תפלות לגבי הגאדג'טים שלנו. אמונות הנובעות ממיתוסים שהתקבעו להם לאורך השנים בתודעה הטכנולוגית הקולקטיבית. חלקן הגדול, כך נראה, קשור בנקודת התורפה ועקב האכילס של מכשירים אלקטרוניים אישיים וניידים מאז ומתמיד - הסוללות.

טעינה מלאה בשימוש ראשון? לא חובה

ההמלצה המוכרת בה נתקל כל מי שקנה מכשיר נייד חדש, היא להטעין את הסמארטפון באופן מלא טרם השימוש הראשון, ולא לגעת בו עד אז אם אפשר. בפועל לא מדובר בהנחיה הכרחית, אם כי היא לא מזיקה בפני עצמה. למעשה, ממליצים יצרני מכשירים לבצע הטענה מלאה כדי לאפשר למכשיר להתחיל בתהליך הכיול (קליברציה), שלומד את הרגלי השימוש שלנו במכשיר ובסוללה. אלא שכיום, מרבית הסוללות מבצעות כיול באופן אוטומטי, וההרגל העתיק נשאר, בזמן שהצורך בו כבר לא באמת ממש קיים.

איש מסתכל על סמארטפון במיטה. ShutterStock
זה לגמרי בסדר להשאיר את המכשיר מחובר לחשמל./ShutterStock

טעינת יתר? אין דבר כזה

המיתוס הרווח טוען כי חיבור ממושך מדי של מכשירים למטען עשוי לגרום להם להיטען יתר על המידה, אך מדובר בעוד הנחת שווא שאינה רלוונטית, לפחות לא בימינו. במידה ותשאירו את הסמארטפון שלכם מחובר לחשמל במשך כל יום העבודה או הלילה, זה אכן עשוי להשפיע על אורך חיי הסוללה, אך השארת אביזר מחובר לחשמל מזיקה הרבה פחות משנהוג להאמין.

הסיבה לכך היא העובדה שמרבית העזרים האלקטרוניים בני ימינו, דוגמת מכשירי סלולרי, מחשבים ניידים ומטעני סוללות למיניהם, מתוכננים כך שבהגעתם לטעינה מלאה נפסק התהליך, עד להתרוקנות הסוללה בכמה אחוזים.

לרוקן סוללה? אין סיבה טובה באמת

טענה עיקשת נוספת, בכל הנוגע לבריאות הסוללה, גורסת כי יש לאפשר לה להתרוקן לחלוטין, אלא שזה גם לא בהכרח יסייע להישרדותה. כמו כן, טכנית רוב המכשירים לא באמת מסוגלים לאפשר לסוללה להתרוקן עד הסוף. כשהסוללה בסלולרי שלכם גוועת והוא נכבה, הסוללה למעשה עדיין טעונה בסביבות ה-10 אחוזים, שמאפשרים למסך להתריע למשל על הצורך בהטענה.

הגעה למצב הזה לעתים תכופות מדי עלולה לפגוע ביעילות וזמן עבודת הסוללה, לאורך זמן, ולכן מומלץ שלא לאפשר לטלפון להגיע למצב הזה מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully