וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחה שגרמה לגולשים ברחבי העולם לחשוב שזה המחבל מפריז

אילן גלר

17.11.2015 / 9:17

וורנדיר ג'ובל הקנדי הוא בכלל סיקי ולא מוסלמי, והוא הצטלם עם אייפד ולא עם קוראן - וחגורת הנפץ שעל גופו הולבשה עליו בפוטושופ, אבל זה לא הפריע לגולשים וגם לכלי תקשורת לדווח על חשיפתו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד הפוסטים המטעים./מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שבת אחר הצהריים, בשעה שאמצעי התקשורת ניסו לאתר בקדחתנות כל שביב מידע הנוגע למתקפת הטרור הרצחניות בפריז, החלה לצוץ ברשת תמונתו של אדם מחויך בעל חזות אסלאמית, הלובש חגורת נפץ, אוחז ספר קוראן ביד, ולפי הכיתוב מתכונן לצאת מביתו ולבצע את הפיגוע באצטדיון.

בעוד שגולשים רבים הפיצו את התמונה מבלי לשאול יותר מדי שאלות, אחרים החלו לתהות באשר לאמינותה. במהרה התברר שהכובע המעוצב אותו חובש "המחבל" הוא טורבן סיקי, אמונה ממקור הודי שאינה מקושרת בשום דרך לפעילות דאעש. כמו כן, ניתן להבחין בתמונה בשקע חשמלי אמריקני שאינו קיים באירופה, וגם באביזר מין המופיע ברקע ולא סביר שנמצא אותו בביתו של מוסלמי פונדמנטליסט.

בסופו של דבר יצאה האמת לאור: מדובר כמובן בתמונה מזויפת, המבוססת על סלפי תמים אותו פרסם לפני כמה שנים וורנדיר ג'ובל, סיקי המתגורר בקנדה ופעיל במאבק כנגד אפליית נשים ברשת. ככל הנראה, האחראים למעשה הקונדס המרושע הם חברי ארגון GamerGate ששם לו למטרה לתקוף את תומכי הפמיניזם "הקיצוני" להגדרתו. הקוראן התברר כאייפד שעבר טיפול פוטושופ וחגורת הנפץ מעולם לא הייתה קיימת.

הגילוי לא הגיע מוקדם מספיק עבור ג'ובל, שנחרד לראות את התמונה הערוכה, שהגדירה אותו כאחד המעורבים בפיגוע, בכמה אמצעי תקשורת מובילים, בהם אחד העיתונים הנפוצים בספרד. כעת הוא שוקל את צעדיו, ועשוי גם להגיש תביעת דיבה נגד העיתון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל מה שלא בסדר בתמונה הזאת./מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'ובל מנסה לענות לגולשים בטוויטר

ויש לא מעט שכבר מנסים לטהר את שמו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully