וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים דאעש בפריז? גוגל מפות יכוון אתכם לתיאטרון בטקלאן

אילן גלר

17.11.2015 / 9:24

זו תקלה מהסוג שניתן להבין, אבל עדיין קשה לעכל את העובדה שדאעש הצליחו "לכבוש" את התיאטרון גם בשירות המפות של גוגל, בזכות האלגוריתם שיוצר קשר בין הדיווחים ברשת למפות עצמן

האלגוריתמים הממחושבים של גוגל הפכו את החברה לאחת המצליחות והמפורסמות בעולם, אך לעתים הם גם מסבכים אותה בצרות. דוגמה אקטואלית למקרה כזה הוא תוצאות החיפוש למילה "Daesh" - אחד משמותיו באנגלית של ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" - באתר המפות הפופולרי של גוגל.

התוצאה הראשונה שתופיע ברשימה היא אולם ההופעות בטקלאן, בו התרחשה הופעת הרוק שבמהלכה נרצחו עשרות אנשים ביום שישי בערב, כשמחבלים פתחו באש לעבר המבלים. הרושם העולה מהתוצאה הזו הוא שדאעש הצליח "לכבוש" לו עמדה רשמית בפריז, וכתובתה היא המקום בו התרחש הפיגוע שהסעיר את העולם.

סביר להניח שלתוצאה זו לא אחראי אדם אחד שהצליח לפרוץ לאתר או לשבש את תכניו, אלא האלגוריתם עצמו. זה דואג בימים כתיקונם לנסות ולקשר באופן אוטומטי בין שיחות, תגובות ופרסומים ברשת הנוגעים למקומות מסוימים ובין מילות חיפוש. לרוע המזל, במקרה זה נוצר קישור בין ארגון הטרור ומועדון ההופעות, ועל כן קפץ לראש הרשימה. בגוגל נוהגים לתקן מקרים כאלה באופן ידני כשהם מדווחים, וסביר להניח שכך יעשה גם במקרה זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully