וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי האש בדובאי מקבלים חליפות סילון

17.11.2015 / 9:31

כדי להתמודד עם שריפות בגורדי השחקים הענקיים, המעטרים את קו הרקיע של האמירות העשירה, השלטונות חתמו על הסכם להספקת חליפות סילון אישיות למכבי האש. השלב הראשון - 20 כבאים מעופפים

צילום: רויטרס, חברת "מרטין איירקראפט"; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

בעשורים האחרונים הפכה דובאי לשם נרדף לגורדי שחקים מפוארים. האמירות מהמפרץ הפרסי נהנית מעושר רב אבל מגדליה מציבים אתגר לא פשוט בפני לוחמי האש. כדי לנסות ולעצור שריפות המתפשטות בקומות העליונות של גורדי השחקים, חתמה ההנהגה על עסקה עם חברת "מרטין איירקרפט", שבמסגרתה יסופקו חליפות סילון אישיות לכבאים.

בשלב הראשון יצטרפו לכוחות הכיבוי של דובאי 20 כבאים מעופפים שיעשו שימוש במערכת תיעול אוויר ייחודית, במקום בטכנולוגית הסילון הוותיקה, כדי להגיע לגובה הלהבות במהירות. ערכות הסילון החדשניות יאפשרו לכבאים לרחף לגובה של עד כ-914 מטרים ובמהירות של יותר מ-72 קמ"ש. המשמעות היא שניתן יהיה להגיע לראש מגדל בורג' ח'ליפה הנודע בעיר, המתנשא לגובה של 828 מטרים, בתוך כדקה.

סך הכול יוכלו לאפשר ערכות הג'טפק, שעלותן כ-150 אלף דולרים ליחידה, כ-30 דקות של ריחוף וניתן יהיה להטיס את יחידות הכיבוי הללו גם בשליטה מרחוק. "החזון של ההגנה העירונית של דובאי (Dubai Civil Defence - DCD) הוא להגן על חיים ונכסים ולספק שירות מקצועי ומהיר", נמסר בהודעה מטעם "מרטין איירקראפט". "דובאי היא אחת מערי העתיד שגדלות באופן המהיר ביותר בעולם, עם גורדי השחקים המודרניים שלה והתשתיות הנרחבות בה היא תמיד הייתה מובילה עולמית באימוץ של טכנולוגיות חדשות לשיפור חיי תושביה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איפה ישימו את כל המים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully