וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"120 הרוגים לפחות": חשבון הטוויטר שחזה את הפיגועים בפריז - יומיים לפני

אילן גלר

18.11.2015 / 8:41

קשה שלא להתרשם מציוץ שפורסם יומיים לפני שורת הפיגועים בערב שישי וחזה: "מבזק מיוחד: כמות ההורגים ממתקפת הטרור בפריז עומדת על 120 לפחות, עם 270 פצועים". איך זה קרה?

פצועים מהפיגוע בסמוך לבר "לה בל אקיפ" ברובע ה-11 של פריז. אי-פי, AP
הטבח בשישי האחרון./AP, אי-פי

בתאריך 11 בנובמבר פרסם חשבון טוויטר בשם PzBooks את הציוץ: "מבזק מיוחד: כמות ההורגים ממתקפת הטרור בפריז עומדת על 120 לפחות, עם 270 פצועים". יומיים אחר כך התרחשה מתקפת הטרור בבירה הצרפתית, במהלכה נרצחו כ-130 בני אדם ונפצעו עשרות. גולשים שנתקלו בציוץ, שפורסם 48 שעות לפני כן, החלו להעלות השערות קונספירטיביות שונות ומשונות.

האם יכול להיות שמישהו ידע על המתקפה מראש? כאן הקונספירציה הופכת לעוד יותר מוזרה: PzBooks הוא "ספאם בוט" - חשבון המופעל על ידי תוכנה פשוטה, שבמקרה הזה רק מעתיקה דיווחים וכותרות מחשבונות אחרים.

"מה לעזאזל קורה כאן?", "איך הצליח החשבון הזה לחזות את העתיד כל כך הרבה זמן מראש?", תוהים בתדהמה חלק מהגולשים. "מומחים" לענייני קונספירציות אף מיהרו לתייג את הציוץ כהוכחה להיותה של מתקפת הטרור בפריז אירוע מתוכנן מראש, שהופק על ידי אחת הממשלות במערב, אם לא ממשלת צרפת עצמה (מה שמכונה פעולת False Flag).

כדרכן של תיאוריות קונספירציה ברשת, הן מופצות בהתלהבות על ידי גולשים שלא ממש טורחים לבדוק מה עומד מאחורי הדברים, אולם הפעם נראה שההסבר של מפעילי הרובוט כנראה לא ישקיט את הלחשושים.

ההסבר הרשמי לציוץ המטריד הוא שתקלה גרמה לספאם בוט להעתיק מחצית מכותרת שעסקה בפיגוע טרור במסגד בניגריה, ולערבב אותה עם כותרת שעסקה במתקפה על מערכת העיתון הצרפתי "שרלי הבדו". התוצאה הייתה ציוץ שלכאורה חזה את העתיד, אך נבע רק מצירוף מקרים נדיר במיוחד. כלומר, אם אתם מאמינים בצירופי מקרים כאלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully