וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלונות 3.1 עדיין חיה - וגרמה לשיתוק נמל תעופה בפריז

אילן גלר

18.11.2015 / 8:56

הרבה שדרוגים הותקנו מאז ימי הזוהר של הגרסה הזו של מערכת ההפעלה העתיקה של מיקרוסופט, אבל נראה שחיי לא מעט נוסעים עדיין תלויים ביכולתה לכוון טייסים. אחרי 23 שנה, לא נראה שהשדרוג בדרך

מטוס בואטינג 747 אייר פראנס. ShutterStock
אני שומע שאתם מנסים לשבור לי את השיא בסוליטייר./ShutterStock

ביום שבת האחרון נסגר למשך כשעה נמל התעופה אורלי בפריז, אחד משני נמלי התעופה המרכזיים המשרתים את עיר הבירה הצרפתית. למאורע זה אין כל קשר למתקפת הטרור הרצחנית שהיכתה בעיר יום לפני כן. מה שהביא לשיתוקו של אחד מנמלי התעופה העמוסים באירופה הייתה תקלת מחשב, שחשפה פרט מדהים על חולשתה של המערכת.

במגדל הפיקוח של נמל התעופה אורלי פועלת מערכת ממוחשבת, שתפקידה לנתח את נתוני מזג האוויר, ולספק לטייסים מידע אודות טווח הראייה המקסימלי בעת הגישה להמראות או נחיתות. המערכת הזו מבוססת על מחשבים עתיקים, המריצים את מערכת ההפעלה ווינדוז 3.1, אותה השיקה מיקרוסופט בשנת 1992. מתברר כי ברגע שבו קרסה מערכת ההפעלה בת ה-23, איש מהצוות הטכני במגדל הפיקוח לא הכיר את המערכת ולא ידע לתקן אותה.

אלכסנדר פירס, מנהל ועד העובדים של מערכת הפיקוח האווירי הצרפתית, מספר כי גם בימים כתיקונם מדובר בפתרון בעייתי לאחת הפונקציות החשובות ביותר במגדל הפיקוח. לעתים נדרש חיפוש ארוך באיביי על מנת למצוא חלקי חילוף שייצורם פסק מזמן, על מנת לתקן את המחשב. משרד התחבורה הצרפתי התחייב לשדרג את המערכות הללו עד סוף שנת 2017, אך לדברי פירס שדרוג כזה לא יגיע בהקדם ולכל המוקדם הוא יתרחש בשנת 2019, "אולי אפילו רק ב-2021".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלונות 3.1./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully