וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך פייסבוק קובעת מי 9 החברים שיופיעו בקופסה בפרופיל שלכם?

אילן גלר

20.11.2015 / 6:25

בכל פרופיל מופיעה קובייה עם תשעת "החברים המומלצים", אבל איך הרשת החברתית יודעת אילו פרופילים לשים שם? למרות שזה נראה אקראי מדובר באנשים שפייסבוק חושבת שנרצה לחזק איתם את הקשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רכיב החברים, למטה משמאל./מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שמציץ מדי פעם בפרופילים בפייסבוק ודאי שם לב שברכיב החברים מוצגות תשע תמונות פרופיל בצורת רובייה. רשימת "החברים המומלצים" המופיעה בראש העמוד האישי, כמו גם המלצות התוכן שאותן מקדמת הרשת החברתית, אינן שוויוניות או מסודרות בהכרח לפי סדר כרונולוגי. אז איך בכל זאת פייסבוק בוחרת אילו תמונות להציג שם?

עושה רושם שפייסבוק בוחרת בכוונה תחילה קבוצה מסוימת ומוגבלת של אנשים, ומציקה לנו שוב ושוב שננסה ליצור קשר איתם. כיצד בדיוק קבוצת האנשים הזו נבחרת? האלגוריתמים של פייסבוק סודיים לחלוטין, אך החברה בחרה לשתף לפחות כמה מהסיבות שעשויות להביא לקידומו של אדם מסוים בפיד שלכם. סיבה אחת כזו היא תחומי עניין משותפים, או מקומות שבהם שניכם ביקרתם לאחרונה. בפייסבוק סבורים כי התאמה שכזו רומזת על עניין לקשר משמעותי יותר ביניכם.

עוד התאמה שתגרום לאלגוריתם של פייסבוק לקדם אדם מסוים היא היותו חבר חדש ברשימה (אולי זהו אדם שאתם מאוד רוצים להכיר טוב יותר?), או להפך - אדם שהוספתם לרשימת החברים מזמן וכבר חודשים לא יצרתם עמו שום קשר. מטרת כל החישובים המסובכים האלה היא להפוך אתכם לחברים פעילים יותר ברשת החברתית, מה שיהפוך אתכם מבחינת הרשת החברתית למשתמשים רווחיים יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully