וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה פייסבוק כל הזמן חוסמת ל-"פאק דת ביצ'" את הפרופיל?

אילן גלר

22.11.2015 / 9:16

בווייטנאמית שמו של Phuc Dat Bich לא נשמע כמו קללה עסיסית באנגלית, אבל להנהלת הרשת החברתית זה לא משנה. הוא אפילו שלח לפייסבוק צילום של הדרכון שלו כדי שיפסיקו לחסום לו את החשבון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההוכחה./מערכת וואלה!, צילום מסך

הרשת החברתית הפופולרית בעולם, פייסבוק, מפעילה מזה זמן מה מדיניות של אפס סובלנות ביחס לשמות מזויפים. לפי התקנון, על כל המשתמשים ברשת חובה להירשם תחת שמם האמיתי - או שחשבונם יסגר. מטרת המדיניות הזו לטענת החברה היא לעודד שיח אמיתי בין המשתמשים, ולמנוע ניצול לרעה של הפלטפורמה למטרות מסחריות או פוגעניות, אך מדי פעם צצים גם כמה קורבנות תמימים לחוק השמות.

פאק דת ביצ' (Phuc Dat Bich), אוסטרלי ממוצא וייטנאמי, נאלץ להתמודד עם החלק הביורוקרטי של פייסבוק לאחר שהפרופיל שלו נסגר שוב ושוב רק כי שמו נשמע דומה לקללה עסיסית באנגלית. למעשה, כשקוראים את השם הזה בוייטנאמית הוא נשמע אחרת לגמרי, אולם עורכי פייסבוק כנראה לא מודעים לכך.

כצעד אחרון של ייאוש, החליט פאק לפרסם תמונת דרכון עם שמו המלא, שזכתה ללא פחות מ-128,000 לייקים ועוד עשרות אלפי שיתופים. "זה ממש מעצבן אותי שאף אחד לא מאמין שזו שמי החוקי והאמיתי", כותב פאק. "מאשימים אותי בשימוש בשם מזויף וזה ממש מעליב. זה בגלל שאני אסייתי?".

למרבה האירוניה, אם פאק דת ביצ' ישנה את שמו בפייסבוק למשהו שלא נשמע כמו קללה, דווקא אז הוא יעבור באופן מופגן על כללי השימוש ברשת החברתית, אך סביר להניח כי חשבונו לא יוטרד עוד.

I find it highly irritating the fact that nobody seems to believe me when I say that my full legal name is how you see...

Posted by Phuc Dat Bich on Tuesday, January 27, 2015
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully