וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטליגנציה מלאכותית יצרה את הקליפ הפסיכדלי הזה

אילן גלר

25.11.2015 / 6:08

כבר ראינו לא מעט דוגמאות ליצירות ההזויות של רשת הנויורונים של גוגל, וכעת ממשיכים אמנים להשתמש בטכנולוגיה הזו כדי ליצור באמצעות האינטליגנציה המלאכותית יצירות סוריאליסטיות נוספות

צילום מסך

חברות גדולות המטפלות במידע של עשרות מיליוני משתמשים, כדוגמת פייסבוק, גוגל או מיקרוסופט, מרבות להקים לצורך כך "רשתות נוירונים"; מדובר למעשה ברשתות מחשוב, המנסות לחקות את אופן פעולתו של המוח האנושי. בזמן שאינן עסוקות בזיהוי אוטומטי של פנים בתמונות, או שליפת תוצאות חיפוש מתוך מאגר הכולל טריליוני מילים, מושאלות הרשתות הללו לחוקרים וגם ליוצרים עצמאיים המעוניינים להתנסות בהן.

זה בדיוק מה שעשתה קבוצת מוזיקה אלקטרונית מפולין בשם WeatherAnomaly, שהחליטה להפיק קליפ יוצא דופן שכל המראות המוצגים בו לא צוירו על ידי אמנים אנושיים, אלא נבראו על ידי איטליגנציה מלאכותית שלמדה לצייר בסגנונם הייחודי של אמנים קלסיים כדוגמת ואן גוך ומונק.

לאורך הסרטון נראים רגעים סוריאליסטיים ומרהיבים, שאינם אלא הפרשנות אותה העניקה האיטליגנציה המלאכותית לצילומי הקליפ שהוזנו לתוכה. ככל שהטכנולוגיה הזו הופכת נגישה יותר ויותר, כך סביר שנתקל בעוד יצירות אמנותיות שלא צוירו במכחול אלא על ידי אלגוריתם מתוחכם ומחשבים מהירים.

האם ימיהם של האמנים האנושיים ספורים? לא כל כך מהר. לצורך יצירת המראות הללו נדרש מאמץ לא קטן מצד בני אדם. ככל שהאינטליגנציה המלאכותית הזו מתוחכמת, היא עדיין לא מסוגלת לחשוב על רעיונות ליצירות אמנות חדשות לגמרי בכוחות עצמה.

קליפ של אינטליגנציה מלאכותית. צילום מסך
מהפנט./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully