וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוח יותר ומהיר יותר: 5 טיפים מדליקים לכרום שכנראה לא הכרתם

23.11.2015 / 6:44

משמירה של ערימת טאבים פתוחים ישירות לתיקייה במועדפים ועד זיהוי מהיר של התוסף שזולל לכם את כל הזיכרון ומאט את הגלישה. הדפדפן של גוגל מציע כמה פיצ'רים שיהפכו את חייכם להרבה יותר קלים

גוגל כרום. ShutterStock
גוגל כרום/ShutterStock

מאז הגיע לאוויר העולם בשנת 2008, דפדפן כרום של גוגל הצליח לכבוש מקום מכובד בראש רשימת הדפדפנים הפופולריים בעולם. הוא הציע אלטרנטיבה קלת משקל ויעילה במיוחד, אל מול אקספלורר הענתיקה ופיירפוקס שבאותם ימים החלה גם היא להתנפח ולהעיק על משתמשיה. גם כרום הפך עם השנים לדפדפן מכלה משאבים אבל הוא מציע למשתמשים כמה יכולות מתקדמות ופיצ'רים מדליקים שיחסכו זמן ויקלו על הגלישה.

מנהל המשימות של כרום

ממש כמו לווינדוז, גם לכרום מנהל משימות (Task Manager) עצמאי המאפשר מעקב אחר תהליכים פעילים ובמידת הצורך גם סגירתם, כשהם נתקעים למשל. כדי להגיע לתפריט לחצו על מקש Shift יחד עם מקש Esc, או דרך התפריט בכרום > ואז בחירה ב-More Tools ואז Task Manager. כך תקבלו רשימת טאבים ותוספים פעילים, כמות הזיכרון שהם תובעים מהמערכת, העומס שמייצר כל פריט מבחינת המעבד ועוד. תוכלו ללחוץ על כל פריט ולנטרלו באמצעות לחיצה על כפתור ה-End Process אבל בעיקר לראות איזה תוסף זולל לכם זיכרון ומאט את הגלישה.

מצב גלישה לאורחים

המחשב שלנו, ובעיקר חשבונות המייל והמדיה החברתית הפתוחים והנגישים בו, הם לא דבר שקל להשאיר לחסדיהם של אחרים. במידה ואורח כלשהו נדרש להשתמש במחשב, באופן חד פעמי או קבוע, לבדיקת הודעות או כל פעולה אחרת, ניתן לנצל את אפשרות ה-Guest Browsing הקיימת בכרום, המונעת גישה של אותו אורח לחשבונות גוגל אליהם אתם מחוברים עם שם וסיסמה. מצב אורח ימנע ממנו לראות את ההשלמה האוטומטית של שדות, אתרים מועדפים או נפוצים לשימוש שתעדיפו לשמור לעצמכם ועוד.

כדי להפעיל את מצב האורחים היכנסו ל-Settings, וחפשו את הכותרת People. כעת במידה והאפשרות לא פעילה, סמנו וי ליד Enable Guest Browsing. כדי להחליף לחשבון האורח לחצו על אייקון האדם הקטנטן ליד כפתורי המזעור והסגירה של החלון, בחרו ב-Switch Person ותוכלו לבחור במשתמש אורח מוגדר, או באפשרות Browse as Guest.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

חישובים משורת הכתובת

שורת הכתובת בכרום אינה סתם תיבת URL, אלא "אומניבוקס" - קופסה "כל יכולה", בעלת כמה פיצ'רים משל עצמה. אחד מהשימושיים בהם הוא ביצוע חישובים שונים ישירות מהתיבה, ללא צורך אפילו בהשלמת החיפוש בגוגל בלחיצה על Enter לקבלת התוצאות. תוכלו להקליד נוסחאות לחישוב מתמטי, בקשות להמרה נוסח "10 Inches In CM" וכן המרה של יחידות טמפרטורה, מרחקים ועוד, ישירות מהתיבה, כשהתשובה תופיע ראשונה ברשימת ההצעות של כרום במקום השלמה של כתובת האתר.

הוספת קבוצת טאבים למועדפים

במידה ובמהלך חיפוש פתחתם שורה של טאבים, שלא בהכרח היה לכם זמן לעבור עליהם כרגע ותרצו לשמר לעיון מאוחר יותר בצורה נוחה ומרוכזת, או שאתם פשוט חייבים לקום מהמחשב בזריזות ולא הספקתם לשמור את כל הלינקים שמצאתם, שווה להכיר את האפשרות לשמירת כל הטאבים הפתוחים בתיקיה אחת במהירות.

כדי לעשות זאת תוכלו להיעזר בקיצור Ctrl+Shift+D או ללחוץ על כפתור התפריט בכרום, ואז Bookmarks ו-"Bookmark Open Pages". תתבקשו לתת שם לתיקיה החדשה שתאכלס את כל הקישורים, ותוכלו לגשת אליהם מאוחר יותר בקלות מתפריט המועדפים.

גישה מהירה לאתרים אחרונים

כפתור ה-"קדימה" ו-"אחורה" המלווים את הדפדפנים השונים מאז תחילת דרכם מאפשרים בכרום גם גישה זריזה לרשימת האתרים בהם ביקרתם. לחיצה ארוכה על אחד הכפתורים תראה לכם מאילו אתרים חזרתם אחורה, או באילו מהם ביקרתם. במידת הצורך, אם למשל ניסיתם לחזור לאתר שנסגר בעת גלישה קודמת בחלון אחר ואינו מופיע בקיצורים, תוכלו גם לבחור באפשרות Show Full History שתופיע בתחתית הרשימה. לחיצה על כפתור ה-"אחורה" עם הגלגלת של העכבר תפתח את החלון הקודם בטאב חדש מבלי לסגור את הטאב הנוכחי.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • כרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully