וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעון וואווי: נראה מעולה, יעיל, מהנה - אבל לא מתאים לכולם

24.11.2015 / 5:23

השעון החכם של ענקית הסלולר הסינית עומד בכל הציפיות: הוא מהיר, כייפי לשימוש, נטען מהר וסוחב יום שלם לפחות. אין ספק שמדובר בעסקה משתלמת בהנחה שאתם אנשים של שעוני מתכת ורצועות עור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מראה יוקרתי./מערכת וואלה!, צילום מסך

לא מעט כבר נכתב עד כה ברחבי העולם, וגם בישראל, על השעון החכם של וואווי. היצרנית הסינית שמה לעצמה למטרה לכבוש את תחום הסלולר, ותוך כדי תהליך גם לשנות את הסטיגמה הנצחית: סיני = זול ומתפרק. וגם בגאדג'ט הזה עשו בוואווי באופן מפתיע עבודה טובה מהמצופה.

אחרי שהצליחה, במידה לא מבוטלת, להפתיע עם הסמארטפונים האחרונים שלה (ה-P8 והמייט S), יש תחושה שוואווי השקיעה בשעון הזה קצת יותר מאשר במוצרים אחרים. אולי כי הוא שונה באופיו, ואולי כי זה המקום לשדר יוקרה באמת. אבל הקאטצ' הוא שאם הסמארטפון הפך לחלק בלתי נפרד מהגוף והתודעה שלנו, השעון החכם הוא עדיין גאדג'ט מדליק - ולא יותר מזה. השעון של וואווי תוכנן בקפידה, בכל הרמות, אבל נראה שהוא מיועד לסוג מסוים של משתמשים, גם ברמת העיצוב וגם ברמת השימושיות, וזה הופך אותו למוגבל מאוד מחוץ לקהל היעד.

מראה

הדבר הראשון שחושבים עליו, כשפותחים את האריזה המפוארת, זה "I Do". השעון מגיע באריזה של שעון יוקרתי, ויושב בתוך קייס מרופד. קוטרו של השעון 42 מילימטרים ועוביו 11.3 מילימטרים; הוא עשוי מפלדת אל-חלד, עמיד למים עד לעומק 1 מטר במשך 30 דקות. השעון בנוי טוב ומרגיש כמו מוצר אלקטרוני איכותי בשל משקלו על פרק היד, והעובדה שהוא לא מקרקש בשום שלב. כל החלקים מהודקים יחדיו במקצועיות וגם הרצועה המתפרקת לא נעה בחופשיות על הציר, כשהוא נעול.

השעון מגיע עם רצועת עור, הניתנת לשליפה ולהחלפה בקלות מרשימה בזכות מנגנון קפיץ קטן ונוח מבלי הצורך להיעזר בכלים מיוחדים, אך רוב הרצועות החלופיות הן ממתכת או מעור, כך שאין יותר מדי אופציות לסגנון ספורטיבי יותר.

אחד הפיצ'רים המדליקים בשעון חכם זה המראה המתחלף, והמבחר פה באמת מדליק; אבל לא בגלל זה קונים שעון חכם. עם זאת, אין ספק שזו אחת נקודות החוזק והיתרונות של השעון הזה - הוא נראה מעולה גם כשהוא מכובה. אם להכליל, אפשר להגיד שהשעון מיועד למי שרוצה סמל סטטוס מרשים שגם יעיר אותו בבוקר, גם יאפשר לקרוא הודעות וגם יזכיר לו לקום מהכיסא לפני הפגישה הבאה. השעון מאוד פונקציונלי אבל הוא לא מאפשר ממש לשחק איתו, למרות שזה כל מה שתרצו לעשות בשבוע הראשון - גם על חשבון חוליות הצוואר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבחר סקינים גדול ומדליק./מערכת וואלה!, צילום מסך

שימושיות

התחלת השימוש בשעון פשוטה מאוד; הוא מסתנכרן תוך כמה רגעים עם אפליקציית Android Wear, המותקנת בסמארטפון ומיד מציע לא מעט אופציות, אבל בכמה תחומים מאוד מוגדרים. האפליקציות לא מחדשות יותר מדי, אבל מקבלות טוויסט מעניין כשהן מופעלות מפרק כף היד. השעון יעיל מאוד למי שצריך את הפונקציות הללו אבל הוא לא צעצוע כמו הסמארטפון, ואי אפשר ממש לשקוע לתוכו בשל גודלו ומיקומו.

השעון לא עצמאי לחלוטין והוא זקוק לסמארטפון כדי לפעול, כמו בלון חמצן, אבל זה לא פוגע בחווית השימוש מאחר והבלוטות' (דרכו הוא מסתנכרן) תופס למרחק גדול יחסית ומאפשר להסתובב בבית בחופשיות בלי ניתוקים, כשהסמארטפון בטעינה בסלון. למרות שהוא מדליק מאוד, וכיף להסתובב איתו, השעון לא מציע יותר מדי אפליקציות, וחלקן אפילו עוד בתשלום. נוח לקרוא בו מסרים קצרים מווטסאפ, למשל, אבל לא תצליחו לקרוא מיילים ארוכים לאורך זמן.

אפליקציות נוספות כוללות פיצ'רים שימושיים כמו גוגל טרנסלייט וניהול לו"ז, וכאמור גם אפליקציות מסרים כמו ווטסאפ וסקייפ. כמו כן, השעון של וואווי מצויד בלא מעט פיצ'רים ואפליקציות ספורטיביות אבל זה לא שעון למי שרק רוצה לרוץ איתו. עם זאת, הוא מציע אפשרויות רבות לכושר כמו חיישן דופק, המציג מידע על שריפת קלוריות, מרחק ריצה ועוד.

ממשק

לשעון אין ממשק בעברית אבל הוא תומך בשפת הקודש בצורה טובה. הבעיה העיקרית עם השעון היא שקשה לשחק איתו כשהוא על היד; התנוחה הזו מעייפת את הזרוע ואת הצוואר יותר מהשימוש הסטנדרטי בסמארטפון וגם אם רוצים לשקוע לתוכו אין יותר מדי אפשרויות. מצד שני, קל להגיע לכל הפונקציות הרצויות וללא ספק מדובר בשעון חכם ואפקטיבי.

עם חצי ג'יגה של זיכרון RAM ו-4 ג'יגה זיכרון אחסון פנימי, השעון מגיב מהר לכל הפיצ'רים ומאפשר לזגזג בקלות ובמהירות בין אפליקציות. הסקינים של כל השעונים מרשימים מאוד ובימים הראשונים תמצאו את עצמכם מחליפים אחד כמה פעמים ביום, כמו בימי הרינגטונים הראשונים של העשור הקודם.

השעון מתקשר עם מכשירי אנדרואיד מגרסה 4.3 והוא מצויד במעבד קוואלקום, חיישן תנועה המסוגל להבחין בין פעילויות שונות כמו שינה, הליכה, ריצה, רכיבה ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש לא מעט פיצ'רים לכושר, למרות שהוא לא מרגיש מתאים לסיטואציה המזיעה הזו./מערכת וואלה!, צילום מסך

סוללה

השעון נטען בקלות בעזרת מטען שולחני מגנטי קטן, ומצליח להחזיק כיומיים של שימוש סביר בין טעינות, בזכות סוללה בקיבולת של mAh 300. עם זאת, אחרי שמשתמשים בו יום שלם באינטנסיביות, קשה להתחיל יום חדש בלי טעינה.

לסיכום

הביקורות היללו ושיבחו את השעון של וואווי, ובאמת קשה שלא להתלהב ממנו. אם אתם אנשים של שעונים, השעון הזה הוא באמת מכונה קטנה ומשוכללת עבורכם, אבל השאלה החשובה בסופו של דבר זה לא מי צריך (או רוצה) שעון חכם אלא מה הופך את השעון הספציפי של וואווי עדיף על המתחרים? כיום יש בסך הכול שתי אופציות לשעונים חכמים - עם מסך עגול או מסך מלבני וביחס למחירו (כ-1,700 שקלים) אין ספק שמדובר בדיל משתלם עבור הזן העגול והיוקרתי.

השעון נראה, כאמור, מעולה; הוא מצויד בחומרה מרשימה וזול יותר מהמתחרים בקטגוריה שלו. אם פרק היד שלכם כבר רגיל לשעוני פלדה כבדים, ואתם שוקלים לרכוש שעון חכם, זו כנראה הבחירה הנכונה. למראה ספורטיבי (או גיקי) יותר עדיף ללכת על שעון אחר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שווה את המחיר./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully