וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

224 ג'יגה לשנייה: האם זה יהיה המחליף של ה-Wi-Fi?

אילן גלר

25.11.2015 / 8:50

אמנם הנתון המשוגע הזה הושג בתנאי מעבדה, ניסוי שנערך לאחרונה בתנאי משרד מראה שה-Li-Fi מסוגל להגיע למהירות של 1 ג'יגה לשנייה בעולם האמיתי, שזה עדיין פי מאה יותר מהיר מ-Wi-Fi

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנורות מרצדות אבל לא באופן שנבחין בו./מערכת וואלה!, צילום מסך

הכירו את הטכנולוגיה העתידנית שתחליף אולי את ה-Wi-Fi ותספק לנו אינטרנט אלחוטי מהיר פי מאה ומאובטח במיוחד בעוד כמה שנים בלבד. לטכנולוגיה הזו קוראים Li-Fi או תקשורת באמצעות אור גלוי (VLC), ובמקום גלי רדיו היא משתמשת באור על מנת לספק חיבור רשת במהירות של ג'יגה לשנייה - שזה, כאמור, פי מאה מהיר יותר מרשתות האינטרנט האלחוטי שבהן רובנו משתמשים היום.

חיבור Li-Fi כולל מנורת LED זעירה, הנדלקת ונכבית בקצב של אלפי פעמים בשנייה. הקצב הזה כל כך מהיר שלא ניתן כלל להבחין בו בעין אנושית (לנו יראה כאילו הנורה פשוט דולקת תמיד), אך חיישן ממוחשב מסוגל לקלוט את הרצף ולתרגם אותו למידע דיגיטלי. בנוסף למהירות הגבוהה, אור לא עובר בין קירות וחלונות סגורים, כך שאין חשש כי אדם הנמצא מחוץ למבנה יוכל להתחבר לרשת ללא אישור (לפחות בתיאוריה).

הניסוי הראשוני המוצלח התקיים בתנאי מעבדה והגיע לתוצאה מטורפת של 224 ג'יגה לשנייה. כעת הטכנולוגיה הזו עבדה לראשונה גם בעולם האמיתי, בניסוי שנערך בסביבה משרדית באסטוניה, והצליחה להעביר מידע במהירות של ג'יגה אחד לשנייה.

הטכנולוגיה הזו הומצאה לראשונה על ידי הראלד הס באוניברסיטת אדינברו בסקוטלנד וכעת, כשהעולם רואה כמה היא שימושית ואפשרית, החזון הסופי הוא יצירת נורות תאורה חסכוניות שלא רק יאירו בתים ומשרדים, אלא גם יספקו חיבור אינטרנט מהיר במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully