וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה קל לכייס לכם את הסמארטפון? צפו

אילן גלר

25.11.2015 / 9:31

בניגוד לארנק, הסמארטפון שלנו רוטט, מצלצל, מהבהב ומודיע לנו על קיומו אבל רובנו נוטים לשכוח ממנו כשהוא בכיס המעיל או בתרמיל. אך בניגוד לארנק, רובנו מחזיקים אותו במיקום שיאפשר לשלוף אותו בקלות, וגם לכייסים זה עושה את החיים קלים יותר

צילום מסך

לי תומפסון בן ה-47 הוא יועץ רשמי למשטרה הבריטית, שהחליט להדגים כמה קל לכייס את העוברים והשבים ברחוב. בסרטון ההדגמה, אותו הוא הפיק עבור מעסיקיו, הצליח תומפסון לגנוב מכשירי סמארטפון, תיקים וארנקים מעשרה קורבנות בתוך פחות מעשר שעות, מבלי שמישהו מהם שם לב למתרחש. סך רווחי יום העבודה הפלילי הקצרצר הזה עומדים על יותר מ-10,000 שקלים.

הטכניקה הבולטת שאותה הדגים תומפסון בסרטון היא הסחת דעת, הנשענת על נכונותם של הבריטים (ולצורך העניין אנשים בכלל בכל העולם) לסייע לזרים הניגשים אליהם ברחוב מבלי לחשוד בכוונותיהם. במקרים אחרים הצליח תומפסון לחטוף תיקים או את תכולתם בזכות חוסר תשומת לב של בעליהם, ובמקרה זה האשם העיקרי נופל על מסך הסמארטפון בו היו שקועים.

"כייס טוב מבין את הפסיכולוגיה האנושית, ויודע שאנשים יכולים להתמקד רק בדבר אחד או שניים בכל רגע", מסביר תומפסון. "יש דרכים לצמצם את הסיכון להיות קורבנות של כיוס - היו זהירים מאוד ושימו לב לזרים שנצמדים אליכם או חבורות של ילדים שמתמחות ביצירת הסחות דעת". כל הרכוש שנגנב במהלך הניסוי, אגב, הושב כמובן לבעליו.

כיוס ניידים. צילום מסך
היד הנעלמת./צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנחנו מניחים אותו על השולחן במקום גלוי./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ולפעמים פשוט שוכחים שהוא מציץ מהכיס./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully