וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זה הסלפי הראשון בהיסטוריה?

אילן גלר

27.11.2015 / 5:36

אי אפשר באמת לדעת אבל אין ספק שמדובר באחד העתיקים. במקרה הזה השתמשו בחוט סלפי במקום במקל, והגוון הצהבהב נובע מאיכות הצילום ולא מפילטר, אבל זה עדיין סלפי משובח משנת 1935

חשבתם שתמונות סלפי הן המצאה חדשה? מתברר שצילום עצמי הוא טריק אותו למדו צלמים חובבים כבר לפני עשרות שנים, רק שבמקום מקל סלפי הם לרוב השתמשו בחוט סלפי להפעלת המצלמה. גולש, בשם John_Jard, באתר שיתוף התוכן הפופולרי Reddit פרסם את תצלום הסלפי של סבא שלו, אותו הוא מכנה "הסלפי המקורי". הצילום הצהבהב מתוארך לשנת 1935 וצולם בפרובינציית אונטריו שבקנדה.

מאחר ולא היו עדיין סמארטפונים בסביבה, נדרשו אלתורים אחרים בכדי לצלם את התמונה בהיעדר צלם מאחורי המצלמה (מה שהיה בעצם מבטל את כל עניין הסלפי). במקרה זה נקשר לכפתור הצמצם חוט הנראה היטב בצילום עצמו. מן הסתם נדרשה גם חצובה לקיבוע המצלמה, וכנראה גם לא מעט סבלנות: בתקופה זו צילום לא היה עניין מידי, ונדרשה חשיפה של כמה שניות בכדי ללכוד היטב את פרטי הסביבה.

סבו של John_Jard הצליח לראות את הנולד לא רק בעצם צילום הסלפי. הוא גם דאג לכלב ענק ומרשים שידגמן בתמונה לצדו, מרכיב חשוב בכל צילום ויראלי. גם מראה הווינטאג' האופנתי של הצילום בהחלט תואם את האופנה הנוכחית, אם כי במקרה זה לא מדובר בפילטר. זו פשוט באמת תמונה מאוד ישנה.

  • עוד באותו נושא:
  • סלפי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully