וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה מזהם את הסביבה לשלוח מייל?

אילן גלר

30.11.2015 / 6:11

רובנו מאמינים שמפני שכל התקשורת האלקטרונית מתקיימת במרחב הווירטואלי, אין זה משנה אם נשלח מייל אחד או שלושים, וכי הזיהום הוא לא ממש שיקול רלוונטי לנושא. רק שמחקר חדש מראה שלשלוח כמה עשרות מיילים מקביל לנסיעה ברכב

סטודנטים עם מחשבים ניידים בכיתה. ShutterStock
כל 65 מיילים זה כמו נסיעה של קילומטר ברכב./ShutterStock

האם חשבתם על כך שברגעים אלו ממש, בזמן שאתם יושבים מול מסך המחשב וקוראים כתבה זו, אתם מזהמים את הסביבה? אין מנוס מכך - פעולת המחשב שלכם, הציוד דרכו אתם מחוברים לרשת האינטרנט, והשרת עליו המידע אליו אתם ניגשים מאוחסן - על כל אלו יש מחיר בדמות פליטת גזי חממה לאטמוספירה, הן במהלך ייצורם והן לצורך הפקת החשמל שהם צורכים.

אולם כפי שמדגים מחקר שנערך לאחרונה, משקלו של הזיהום הזה בטל בשישים לעומת נפח המזהמים שנפלט לאוויר בעקבות תופעת דואר הזבל ("ספאם"). משלוח של 65 הודעות מייל מקביל לזיהום הנפלט מנסיעה של קילומטר אחד במכונית, ולפיכך נפח הזיהום שיוצר דואר זבל במשך רבעון אחד מקביל לזה של 3.1 מיליון מכונית.

האנרגיה הנדרשת למשלוח הודעה היא כמאית מזו של מייל, אך הכפילו זאת בכלל כמות המשתמשים בסמארטפונים ותקבלו מקור זיהום משמעותי נוסף. למעשה, ככל שתמשיכו לקרוא את רשימת הממצאים תיכנסו לדיכאון רב יותר. כמעט כל פעולה במרחב האלקטרוני, החל בחיפוש בגוגל וכלה בצפייה בטלוויזיה, פולטת גזי חממה לאוויר. ובכל זאת, עובדה אחת מעודדת: ייצור והדפסת נייר עולים לנו הרבה יותר בבריאות, עם פליטה של פי עשרה מזו של משלוח דואר אלקטרוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully