וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה בעמק הסיליקון: לוקחים LSD כדי לשפר את הפרודקטיביות

אילן גלר

30.11.2015 / 4:53

לפי מחקר חדש, עובדים רבים בבירת הטכנולוגיה של העולם נוטלים את סם ההזיה העוצמתי כדי לדכא מיגרנות ודיכאון וכדי להיות מסוגלים לבצע לאורך זמן פעולות משעממות או להפוך ליצירתיים יותר. אם זה היה טוב לסטיב ג'ובס, כנראה שיש בזה משהו

אקסטזי. ShutterStock
הופך את המשעמם למרתק./ShutterStock

האם רמת התחרותיות הגבוהה בעמק הסיליקון בקליפורניה - בירת הטכנולוגיה של העולם - והדרישות מעובדי הסטארטאפים וענקיות הטק הגדולות דוחפות אותם לשימוש בסמי הזיה? זה הרושם העולה מתחקיר שהתפרסם לאחרונה וחושף את תופעת צריכת המיקרו-מנות (Micro-Dose) של ל.ס.ד. בכמויות קטנות מדי יום לצורך שיפור האפקטיביות במשרד.

לפי עדויות של חלק גדול מהמשתמשים, נטילת בסם מאפשרת להם ליהנות במהלך ביצוע מטלות משעממות. "אתה עושה משהו שבדרך כלל אינך יכול לסבול למשך שעתיים, אבל עכשיו יכול לעשות אותו במשך שלוש או ארבע שעות" מסביר ד"ר פאדימן, עורך המחקר, שהתכתב באופן ישיר עם מאות עובדים. אחרים דיווחו לו כי הצליחו להתגבר על תופעות של דיכאון, מיגרנות ועייפות כרונית, והצליחו לחשוב על רעיונות יצירתיים במיוחד.

LSD, ידוע גם בכינוי "אסיד" הוא סם מעורר הזיות רב עוצמה, חצי מלאכותי ולא ממכר פיזיולוגית. הוא מוכר בזכות ההשפעה הפסיכולוגית החזקה שלו, שמגבירה את תהליכי החשיבה וגורמת למיזוג קוגניטיבי בין חושים שונים, תחושה של חוסר זמן, מוות אגו וחוויות רוחניות. הוא משמש גם לצריכת פנאי וגם לטיפול פסיכיאטרי.

חשוב לציין שלא כל המתנסים בסם הפסיכדלי היו מרוצים. בין המדווחים היו גם כאלו שתחושתם לא השתפרה, ואחרים שחברים לעבודה התלוננו כי נהפכו למוזרים. כמו כן, תרומת ה-LSD פגה ברגע שמפסיקים לצרוך אותו, וכך נוצרת סכנה ממשית להתמכרות ותלות בחומר. עם זאת, בכמויות הנצרכות במקרה זה ההשפעה היא לרוב על התחושה הכללית, ולא גורמת להזיות כלשהן, למרות שאפשר רק לנחש לאיזה כיוון זה הולך בתרבות תחרותית שכזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully