וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוכחה המדעית לכך שסמארטפון כמעט תמיד ייפול על המסך

אילן גלר

29.11.2015 / 11:17

בדיוק כמו טוסט, האופן בו אנחנו אוחזים במכשיר הנייד, והמרחק שלנו מהרצפה, מגדילים משמעותית את הסיכוי שהסמארטפון שלנו ייפול על המסך הרגיש ולא על הכיסוי האחורי העמיד יותר

סטודנטים סמארטפון. ShutterStock
שיט, שוב נסדק המסך./ShutterStock

מכירים את ההוכחה המדעית (האמיתית לחלוטין) על כך שפיסת טוסט כמעט תמיד תיפול עם הצד המרוח על הרצפה? לצורך קמפיין ההשקה של סמארטפון חדש ועמיד במיוחד, גייסה היצרנית מוטורולה מתמטיקאי שיחקור את התופעה בהקשר של ניידים עם מסכי מגע, והחוקר הגיע לאותה המסקנה בדיוק - כשמכשיר סמארטפון נופל לכם מהידיים, באמת קיים סיכוי רב יותר שייפול ישירות על המסך.

ההסבר לכך אינו עונש מהשטן, אלא האופן הספציפי שבו רובנו אוחזים במכשיר בעת השימוש בו, והגובה שבו הוא בדרך כלל מוחזק מהרצפה. שני הגורמים הללו חוברים יחדיו ליצירת סבירות מתמטית גבוהה יותר שהמסך ייפגע וייסדק. זה באמת לא רק אתם, וכעת המספרים מיישבים זאת סופית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך זה עובד./מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד פרט מעניין, המופיע בין תוצאות המחקר, הוא שמרגע שמכשיר הסמארטפון החל בנפילתו, מוטב להניח לו ליפול ולא להתערב. דווקא הניסיונות לבלום את הנפילה, אותם ניפופי ידיים מוטרפים בתקווה לתפוס את המכשיר לפני הפגיעה בקרקע, מגדילים את הסיכוי לפגיעה חזיתית במסך ויצירת נזק ממשי. כמובן שאין זו תעודת ביטוח לשרידות המכשיר, שכן הכול, בסופו של דבר, בידי הסטטיסטיקה.

ההסבר, אגב, בפשטות הוא שרובנו מחזיקים את האצבעות מאחורי המכשיר כשהמסך פונה אלינו, וכשהוא נופל הוא מתחיל להסתובב סביב הציר של האצבעות אבל לא מסיים סיבוב מלא עד שהוא מגיע לקרקע.

  • עוד באותו נושא:
  • סמארטפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully